Dead Island 2-makers zien remake van eerste Dead Island niet zitten
Nieuws

Dead Island 2-makers zien remake van eerste Dead Island niet zitten

Dambuster Studios, de ontwikkelaar van het aankomende Dead Island 2, claimt dat het een slecht idee zou zijn om de eerste Dead Island van een remake te voorzien.

Dat meldt James Worrall, de creative director van het vervolg, aan The Loadout. "Nee, ik denk dat (een remake of een remaster) een fout zou zijn, want we hebben de franchise al voortgezet met Dead Island 2. Dat was creatief gezien de juiste beslissing. Ik denk dat het het beste is om (het origineel) zo te laten - het deed wat het deed."

In plaats daarvan gaat de aandacht van Dambusters uit naar het aankomende Dead Island 2. Die game werd in 2014 al aangekondigd, maar afgelopen augustus opnieuw onthuld. Men kan in het vervolg uit zes speelbare personages kiezen, waarbij elk personage een eigen persoonlijkheid en unieke dialogen heeft. Elke 'Slayer' kan daarnaast volledig aangepast worden via een nieuw skill-systeem. De game kan daarbij in co-op voor drie spelers doorlopen worden. 

Jari Klapwijk ging onlangs aan de slag met een previewversie van Dead Island 2, en was nog niet helemaal overtuigd: "Dead Island 2 biedt in de eerste zes uur weinig wereldschokkende veranderingen, is verhaaltechnisch niet boeiend en voelt bij vlagen gedateerd, maar maakt dat deels goed met vermakelijke gameplay. Zombies meppen is de kern en dat is ook in dit deel weer geen straf. Het concept heeft de tand des tijds niet helemaal goed doorstaan, maar voor plat vermaak ben je bij Dead Island 2 vermoedelijk aan het juiste adres. De volledige game is bovendien volledig in co-op te spelen. Dat maakt de ervaring ongetwijfeld al interessanter."

Dead Island 2 komt op 21 april uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden
Nieuws

PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden

Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games

Meerdere in de Verenigde Staten gesitueerde PlayStation-ontwikkelstudio's hebben op social media hun medeleven geuit over de aanhoudende branden in Los Angeles.

Het gaat daarbij in ieder geval om Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games. Alle drie de studio's zijn gesitueerd in Californië, de staat waarin Los Angeles ligt, en de eerste twee studio's hebben zelfs vestigingen in de stad.

"We zijn enorm getreurd om zo'n groot deel van onze lokale gemeenschap geroerd te zijn, waaronder veel van onze eigen teamleden, partners en vrienden", aldus God of War-ontwikkelaar Santa Monica Studio. Vervolgens bedankt de ontwikkelaar de eerstehulpverleners. "We weten dat de weg naar het herbouwen lang zal zijn, maar er is geen plek die ons trotser maakt om thuis te kunnen noemen." Het bericht, samen met de soortgelijke statements van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog en Spider-Man-studio Insomniac, valt hieronder te lezen.

Gisteren kondigde Sony al aan 5 miljoen dollar te doneren voor hulp bij de branden die in Los Angeles woeden. Het geld is bedoeld voor eerstehulpverleners en de gemeenschappen die geteisterd worden door de branden. Niet alleen Sony heeft de portemonnee getrokken. Zo hebben Netflix, Amazon en Comcast allen 10 miljoen dollar gedoneerd, Paramount 1 miljoen dollar en Warner Bros. Discovery 15 miljoen dollar.

De branden in Los Angeles woeden inmiddels al langer dan een week. Er zijn minstens 24 mensen overleden aan en meer dan 12.000 gebouwen vernietigd door de gevolgen van de brand. De branden treffen logischerwijs ook de game- en filmindustrie. Zo bleek al dat de opnames van het tweede seizoen van de Fallout-serie zijn uitgesteld, en geven diverse gamebedrijven gesitueerd in en rondom de stad aan de veiligheid van werknemers voorop te stellen.

View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar
Nieuws

Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar

Mensen die het spel kopen ontvangen ook Hyper Light Drifter

Mensen kunnen nu de early access-versie van Hyper Light Breaker aanschaffen.

De game is sinds gistermiddag voor 26,09 euro te koop via Steam. Daar ontvangt men ook het eerste deel in de reeks, Hyper Light Drifter, bij.

Gedurende de early access-periode kunnen spelers regelmatig nieuwe content - waaronder bestuurbare personages en nieuwe verhaalelementen - verwachten. Gedurende de komende weken moet er een roadmap worden g epubliceerd.

Hyper Light Breaker speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook heeft de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken.

Consoleversies voor de game zijn vooralsnog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!