Dead Island 2-makers zien remake van eerste Dead Island niet zitten
Dambuster Studios, de ontwikkelaar van het aankomende Dead Island 2, claimt dat het een slecht idee zou zijn om de eerste Dead Island van een remake te voorzien.
Dat meldt James Worrall, de creative director van het vervolg, aan The Loadout. "Nee, ik denk dat (een remake of een remaster) een fout zou zijn, want we hebben de franchise al voortgezet met Dead Island 2. Dat was creatief gezien de juiste beslissing. Ik denk dat het het beste is om (het origineel) zo te laten - het deed wat het deed."
In plaats daarvan gaat de aandacht van Dambusters uit naar het aankomende Dead Island 2. Die game werd in 2014 al aangekondigd, maar afgelopen augustus opnieuw onthuld. Men kan in het vervolg uit zes speelbare personages kiezen, waarbij elk personage een eigen persoonlijkheid en unieke dialogen heeft. Elke 'Slayer' kan daarnaast volledig aangepast worden via een nieuw skill-systeem. De game kan daarbij in co-op voor drie spelers doorlopen worden.
Jari Klapwijk ging onlangs aan de slag met een previewversie van Dead Island 2, en was nog niet helemaal overtuigd: "Dead Island 2 biedt in de eerste zes uur weinig wereldschokkende veranderingen, is verhaaltechnisch niet boeiend en voelt bij vlagen gedateerd, maar maakt dat deels goed met vermakelijke gameplay. Zombies meppen is de kern en dat is ook in dit deel weer geen straf. Het concept heeft de tand des tijds niet helemaal goed doorstaan, maar voor plat vermaak ben je bij Dead Island 2 vermoedelijk aan het juiste adres. De volledige game is bovendien volledig in co-op te spelen. Dat maakt de ervaring ongetwijfeld al interessanter."
Dead Island 2 komt op 21 april uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.