Dead Cells krijgt allerlei toegankelijkheidsopties
Er zijn nieuwe toegankelijkheidsopties voor de indiehit Dead Cells in de maak.
Dat meldt Evil Empire, een ontwikkelstudio die hoofdontwikkelaar Motion Twin bij het ontwikkelen van nieuwe content voor de game helpt. Hoewel men begrijpt dat de hoge moeilijkheidsgraad van Dead Cells onderdeel is van het plezier dat spelers er uit halen, "kan de game erg ingewikkeld zijn voor sommige mensen".
Daarom moet ergens binnenkort een speciale update voor de console- en pc-versies van de game uitkomen waarmee diverse toegankelijkheidsopties worden toegevoegd. Zo komt er een modus waarin spelers nadat ze doodgaan verder kunnen gaan waar ze zijn gebleven, in plaats van dat men opnieuw moet beginnen.
Verder kan men straks allerlei onderdelen van de game aanpassen, waaronder de besturing, een optie om vijanden automatisch te raken, en verbeteringen in de UI - waaronder de grootte en kleur van tekst. "Ook komt er de mogelijkheid om de muziek en geluidseffecten aan te passen."
Wanneer de update precies uitkomt is nog niet bekend.