De vele veranderingen in Jurassic World Evolution 2
Frontier heeft een nieuwe developer diary van Jurassic World Evolution 2 uitgegeven, waarin onder allerlei veranderingen in de game ten opzichte van het origineel centraal staan.
Het vervolg op de in 2018 verschenen park builder heeft een nieuwe campagne die het verhaal van Jurassic World: Fallen Kingdom opvolgt. Ook bevat de game de Chaos Theory-modus, waarin diverse belangrijke momenten uit de Jurassic World-filmfranchise worden nagespeeld. Logischerwijs zijn er ook Challenge- en Sandbox-modi. In die laatste kunnen spelers het dinopark van hun dromen bouwen.
Verder bevat de game nieuwe omgevingen - zoals dichtbegroeide bossen en kale woestenij - die allerlei nieuwe uitdagingen aan de speler bieden voor het bouwen van een park. Logischerwijs zijn er ook meer dinosauriërs beschikbaar, waaronder vliegende en zwemmende exemplaren. Frontier meldt dat het authentieker gedrag voor dinosauriërs heet gecreeërd.
De game krijgt ook een nieuwe rol in de vorm van de wetenschapper. Die zijn verantwoordelijk voor al het onderzoek naar en het creëren van dinosauriërs in het park. Spelers kunnen immers de DNA van dino's aanpassen. Wetenschappers die te hard aan het werk worden gezet, kunnen op een gegeven moment een burn-out krijgen en het park saboteren.
Tot slot kunnen spelers in dit vervolg, in tegenstelling tot het eerste deel, verschillende variaties op de aanwezige gebouwen kiezen en ook de kleuren aanpassen. Op die manier oogt niet alles in het park hetzelfde.
Jurassic World Evolution 2 moet ergens later dit jaar op pc, alsmede PlayStation- en Xbox-consoles uitkomen.