De Sims 4 bereikt meer dan zeventig miljoen spelers
Twee nieuwe uitbreidingen komen morgen beschikbaar
De Sims 4 heeft "wereldwijd meer dan zeventig miljoen spelers bereikt".
Dat heeft Electronic Arts aangekondigd. Het maakt De Sims 4, dat in september 2014 uitkwam, de populairste game in de reeks. In oktober vorig jaar ging de basisgame free-to-play, en sindsdien zijn er zestien miljoen spelers bijgekomen.
"Het is ongelooflijk om te zien hoe onze community de afgelopen acht jaar is gegroeid. Onze spelers inspireren ons continue met ontelbare manieren waarop ze het leven in De Sims 4 verkennen", aldus executive producer Phillip Ring. "We weten dat De Sims 4 een creatieve uitlaatklep voor mensen blijft, en ons team blijft nieuwe en innovatieve gameplay leveren waarmee we onze spelers de chaos van zelfontdekking laten blijven omarmen."
Morgen komen er ook twee nieuwe uitbreidingen voor De Sims 4 uit, namelijk The Greenhouse Haven Kit en Basement Treasures Kit. In laatstgenoemde kunnen mensen allerlei items die passen bij een leefbare kelder ontgrendelen, zoals platen, oude trofeeën en familiefoto's. Met The Greenhouse Haven Kit kunnen spelers hun eigen broekassen naast het huis plaatsen. Beide uitbreidingen zijn vanaf morgen op pc, Mac en consoles beschikbaar. Meer informatie over de uitbreidingen is hier te vinden.
Ondertussen werkt EA door aan de nieuwe Sims-game Project Rene. "We bouwen een next-generation Sims-game dat tegelijk als creatief platform dient", aldus vicepresident van de franchise Lyndsay Pearson tijdens de toenmalige aankondiging. "We vinden De Sims die jullie kennen en waar jullie van houden opnieuw uit met nieuwe manieren om te spelen. Dit is de toekomst van De Sims, gebouwd op de fundering van de charmante Sims, krachtige gereedschappen en betekenisvolle verhalen."
Uniek aan de game wordt dat spelers zowel alleen als met anderen kunnen samenwerken. Daarbij kunnen niet alleen patronen en kleuren van objecten zoals meubels aangepast worden, maar zelfs de vorm van objecten. Verder legt EA de nadruk op het feit dat dezelfde ervaring op alle beschikbare platforms aangeboden moet worden, inclusief mobiel.