De audio van F1 2022 uitgelicht
Codemasters heeft een developer diary van F1 2022 uitgebracht waarin wordt ingezoomd op de audio in de game.
Daaruit valt onder andere te leiden dat spelers audioprofielen kunnen aanmaken, dat er hard is gewerkt om het geluid van de wagens zo realistisch mogelijk te maken en dat er diverse toegankelijkheidsopties zijn. Daarbij bevat de game muziek via EA Music, aangezien Codemasters nu onderdeel is van Electronic Arts.
F1 2022 komt op 1 juli uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De game heeft zogenaamde Adaptive AI, dat ervoor zorgt dat de intelligentie van tegenstanders wordt aangepast op de speler. Ook zijn de physics van de algemene rijervaring vernieuwd. De pc-versie heeft een vr-modus.
Verder is de F1 Life-modus vernieuwd, waarin spelers een "voorproefje krijgen van de glitter en glamour van de F1", en toegang krijgen tot supercars, kleding en accessoires. Ook Race Day is vernieuwd met zogenaamde Immersive- en Broadcast-opties, die invloed hebben op formatierondes, safety car-periodes en pitstops. Immersive daagt spelers uit grotere risico's te nemen, voor grotere beloningen, en Broadcoast moet een filmischere ervaring opleveren.