Current gen-patch Dying Light nu beschikbaar voor Xbox Series X en S
Nieuws

Current gen-patch Dying Light nu beschikbaar voor Xbox Series X en S

De current gen-patch voor de eerste Dying Light is nu beschikbaar op Xbox Series X en S.

De patch kwam eerder deze maand al voor PlayStation 5 uit. Toen werd al gemeld dat de patch kort daarna naar Xbox-consoles zou komen.

Op Xbox Series X zijn er drie verschillende grafische modi beschikbaar. 'Performance mode' laat de game in 60 fps en 1080p draaien, 'balanced mode' laat de game in 60 fps en 1440p draaien en 'quality' is in 4k en 30 fps. Op Series S en Xbox One X zijn alleen performance en een aangepaste quality mode in 30 fps en 1440p beschikbaar.

Sinds begin dit jaar is het vervolg, Dying Light 2: Stay Human, verkrijgbaar op consoles en pc. De game scoorde een 8 op Gamer.nl: "Dying Light 2 maakt freerunnen leuker en creatiever. Door meer controle te bieden zijn Hoofd- en zijmissies verrassend boeiend en diepgaand. De personages komen door uitstekend schrijf- en stemwerk goed uit de verf en de speler wordt meermaals in conflict gebracht door de vele keuzes die écht impact hebben op het verhaal. Het prachtige Villedor leent zich uitstekend voor oneindig veel freerunplezier, met of zonder vrienden."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Grootste gedeelte van gamemarkt wil geen Game Pass'
Nieuws

'Grootste gedeelte van gamemarkt wil geen Game Pass'

Microsoft-CEO kreeg in 2021 de keuze om gamedivisie op te doeken

In een artikel van The Information wordt een portfoliomanager van techanalistenbedrijf Macquarie Science and Technology Fund aan het woord gelaten, die meldt dat "het grootste gedeelte van de gamemarkt niet echt op Game Pass zit te wachten".

The Information is een diepgaande zakelijke techsite, voornamelijk bedoeld voor lezers die investeren in technologie- en gamebedrijven. Mensen kunnen artikels op de site dan ook alleen lezen wanneer men een lidmaatschap heeft lopen, dat al snel enkele honderden dollars kost. Artikels op de website zijn vaak dan ook diepgravend en bijgestaan door meerdere experts uit de industrie.

In een artikel over hoe de gamedivisie van Microsoft niet het beoogde resultaat behaalt (via ResetEra), wordt Gus Zinn, een portfoliomanager van techanalistenbedrijf Macquarie Science and Technology Fund, aan het woord gelaten. Hij claimt dat "het grootste gedeelte van de gamemarkt niet op een service zoals Game Pass zit te wachten". Volgens het artikel hebben diverse grote game-uitgevers bedankt voor het plaatsen van hun spellen op Xbox Game Pass in ruil voor betalingen van Microsoft.

Het artikel claimt daarnaast dat Microsoft-CEO Satya Nadella in 2021 de keuze had om de Xbox-divisie op te heffen, of meer gamestudio's te kopen om zo meer leden voor Game Pass te werven. Waarschijnlijk wordt hiermee 2020 bedoeld, want toen begon Microsoft met het proces om Zenimax (en daarmee Bethesda) te kopen, gevolgd door Activision Blizzard. Het artikel oppert dat de eerder gestelde verwachtingen rondom de groei van Game Pass-leden - dat neerkwam op meer dan honderd miljoen leden in 2030 - echter steeds minder haalbaar lijken.

Het zou in ieder geval verklaren waarom Microsoft er sinds vorig jaar een aangepaste strategie op na lijkt te houden, waarbij diverse games die voorheen console-exclusief voor Xbox waren ook naar PlayStation en Switch komen. Er zijn al diverse Xbox-games uitgekomen of aangekondigd voor PlayStation en Switch, waaronder Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Grounded, Doom: The Dark Age en Indiana Jones and the Great Circle, en volgens aanhoudende geruchten zouden ook spellen als Halo: The Master Chief Collection kunnen volgen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come Deliverance 2 zou langste script ooit voor een game hebben
Nieuws

Kingdom Come Deliverance 2 zou langste script ooit voor een game hebben

De huidige recordhouder is Baldur's Gate 3

Volgens Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come Deliverance 2, heeft het aankomende spel het langste script voor een game ooit.

Vávra plaatste een foto op social media van het script van de eerste Kingdom Come Deliverance, en meldde dat het script voor het vervolg meer dan twee keer zo lang is. In eerste instentie meldde Vávra dat het script 1,7 miljoen woorden omslaat, waarna het officiële X-account van ontwikkelaar Warhorse Studios hem corrigeerde en meldde dat het om meer dan 2,2 miljoen woorden gaat.

Vávra reageerde daarop met de melding dat het wat hem betreft het langste gamescript ooit is, zelfs langer dan die van Baldur's Gate 3. De huidige recordhouder is Baldur's Gate 3 (via Guinness World Records) met meer dan 2 miljoen woorden in het script. Als het script inderdaad meer dan 2,2 miljoen woorden bevat, dan zou dat inderdaad een nieuw record zijn.

Kingdom Come Deliverance 2 is het vervolg op de in 2018 verschenen eerste game en laat spelers terugkeren naar het Centraal Europa van de vijftiende eeuw - de game speelt zich na het eerste deel af. Spelers besturen Henry, de zoon van een smid, die in een duizelingwekkend verhaal van wraak, bedrog en zelfontdekking terechtkomt.

De game speelt zich af in het Boheems Paradijs, een echte locatie die nog altijd bezocht kan worden in de Tsjechische Republiek. Zo zijn er het majestueuze Kasteel Trosky en de mijnstad Kutná Hora. Het gameplayconcept van het origineel, waarin de wereld realistisch op de acties van de speler reageert, blijft intact. Wel is het vechtsysteem op de schop gegaan, en zijn er nu ook nieuwe wapens voor op afstand, zoals kruisbogen en vroege vuurwapens.

Kingdom Come Deliverance 2 komt op 4 februari naar pc (Steam en Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Eerder deze maand bleek al dat de reviewcodes voor het spel zijn verzonden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!