Crash Bandicoot-ontwikkelaar hint naar releasedatum nieuwe game
Nieuws

Crash Bandicoot-ontwikkelaar hint naar releasedatum nieuwe game

De ontwikkelaar van Crash Bandicoot hint op Twitter mogelijk naar de releasedatum van Crash Bandicoot Wumpa League.

Het officiële Twitter-account van de franchise deelt een parodie op de Spotify Wrapped-lijsten die door velen worden gedeeld op sociale media. De afbeelding geeft aan dat ze dit jaar 62.023 minuten Crash Bandicoot 4: It's About Time hebben gespeeld. Velen denken dat dat getal refereert naar de datum waarop het nieuwe Crash Bandicoot Wumpa League uit moet komen. Mogelijk gebeurt dat dus op 20 juni 2023. 

Het is niet voor het eerst dat er zo'n hint wordt gegeven. Diverse influencers kregen een pakketje om de Steam-release van Crash Bandicoot 4 aan te kondigen, waarbij ook de volgende tekst zat: "Nog meer honger? Probeer onze nieuwe Wumpa Pizza voor 12,08 dollar." Dit refereert mogelijk naar de datum van The Game Awards, die op 8 december worden gehouden. Veel mensen vermoeden dat ook dat de nieuwe Crash Bandicoot-game dan wordt onthuld.

Journalist Liam Robertons lekte gameplaybeelden van Wumpa League uit, alsmede concept art. Volgens hem zijn de beelden afkomstig uit een vroege versie van de game en zijn ze "niet representatief voor hoe de uiteindelijke versie er mogelijk uitziet". In de beelden is te zien hoe Dingodile wordt bestuurd in een platformsectie. Ook is Crash Bandicoot zelf te zien.

Robertson claimt dat Wumpa League - in ieder geval aan het begin van de ontwikkeling - een op teams gebaseerd online spel was waarbij spelers zoveel mogelijke Wumpa-fruit moesten verzamelen. Het is niet bekend of dit concept intact blijft voor de uiteindelijke versie. Mogelijk volgen meer details dus tijdens The Game Awards op 8 december, al is dit nog niet officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!