Control-studio uit zich negatief over het ontwikkelen voor twee generaties
Gamer.nl
Nieuws

Control-studio uit zich negatief over het ontwikkelen voor twee generaties

Control-ontwikkelaar Remedy Entertainment laat weten dat het geen pretje is om games voor twee verschillende generaties spelcomputers te ontwikkelen.

Dat meldt communications director Thomas Puha in een interview met IGN. "Om maar even bot te zijn: het zuigt wanneer je je min of meer tussen twee generaties bevindt. Je moet de vorige generatie ondersteunen en zorgen dat het geweldig loopt. Wat je vervolgens naar next-gen brengt, is gelimiteerd door de keuzes die je jaren geleden tijdens de vorige generatie hebt gemaakt. Het is geen realistische situatie om een oude game te pakken en alles opnieuw te maken voor next-gen. Zo werkt het niet voor ons, want je neemt letterlijk mankracht weg van het maken van toekomstige games en het verbeteren van een engine voor de toekomst."

Remedy bracht eerder dit jaar de next-gen versie van Control uit voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S in de vorm van Ultimate Edition. Het bedrijf kreeg wat kritiek te verduren, omdat deze versie niet gratis beschikbaar kwam voor eigenaren van de oorspronkelijke game.

Remedy laat overigens weten dat spellen voor de nieuwe consoles spelers uiteindelijk weg gaan blazen. "De games die uit gaan komen, de dingen waar we aan werken, de visuele standaard gaat je wegblazen. Je hoeft alleen maar naar de vorige generaties te kijken, zoals naar Modern Warfare. Ik kan niet begrijpen dat die game er zo goed uitziet op Xbox One en PS4. Dat gaat ook gebeuren op de huidige generatie. We gaan erg veel verbeteringen zien."

Remedy werkt op dit moment onder andere aan Vanguard, alsmede twee onbekende spellen voor Epic Games. Ook maakt het CrossfireX, de singleplayercampagne van de populaire multiplayershooter Crossfire.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!