Control-studio uit zich negatief over het ontwikkelen voor twee generaties
Nieuws

Control-studio uit zich negatief over het ontwikkelen voor twee generaties

Control-ontwikkelaar Remedy Entertainment laat weten dat het geen pretje is om games voor twee verschillende generaties spelcomputers te ontwikkelen.

Dat meldt communications director Thomas Puha in een interview met IGN. "Om maar even bot te zijn: het zuigt wanneer je je min of meer tussen twee generaties bevindt. Je moet de vorige generatie ondersteunen en zorgen dat het geweldig loopt. Wat je vervolgens naar next-gen brengt, is gelimiteerd door de keuzes die je jaren geleden tijdens de vorige generatie hebt gemaakt. Het is geen realistische situatie om een oude game te pakken en alles opnieuw te maken voor next-gen. Zo werkt het niet voor ons, want je neemt letterlijk mankracht weg van het maken van toekomstige games en het verbeteren van een engine voor de toekomst."

Remedy bracht eerder dit jaar de next-gen versie van Control uit voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S in de vorm van Ultimate Edition. Het bedrijf kreeg wat kritiek te verduren, omdat deze versie niet gratis beschikbaar kwam voor eigenaren van de oorspronkelijke game.

Remedy laat overigens weten dat spellen voor de nieuwe consoles spelers uiteindelijk weg gaan blazen. "De games die uit gaan komen, de dingen waar we aan werken, de visuele standaard gaat je wegblazen. Je hoeft alleen maar naar de vorige generaties te kijken, zoals naar Modern Warfare. Ik kan niet begrijpen dat die game er zo goed uitziet op Xbox One en PS4. Dat gaat ook gebeuren op de huidige generatie. We gaan erg veel verbeteringen zien."

Remedy werkt op dit moment onder andere aan Vanguard, alsmede twee onbekende spellen voor Epic Games. Ook maakt het CrossfireX, de singleplayercampagne van de populaire multiplayershooter Crossfire.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!