CD Projekt heeft spijt van vraagtekens op Skellige-map in The Witcher 3
Volgens ontwikkelaar CD Projekt Red heeft de Skellige-map in The Witcher 3: Wild Hunt achteraf gezien te veel vraagtekens.
Philipp Weber - die de campagne van de nieuwe The Witcher-game ontwerpt - gaf dat toe in een recente livestream van de ontwikkelaar waarin het twintigjarige jubileum van de studio werd gevierd.
Vraagtekens op de speelkaart van The Witcher 3 geven plekken in de spelwereld aan waar iets is te doen. Dit is in de meeste gevallen een kistje om te openen en items uit te halen. In het Skellige-gedeelte van de map zijn verhoudingsgewijs veel vraagtekens te vinden, vooral in de zee. Dit tot frustratie van veel spelers die alle vraagtekens op de kaart willen afgaan.
Weber was junior missiedesigner tijdens de ontwikkeling van The Witcher 3 en claimt deels verantwoordelijk te zijn voor de vele vraagtekens. Het was de bedoeling dat de vraagtekens eerder "random extra's" voor spelers zouden zijn die alleen zouden opvallen door zeemeeuwen die erboven vlogen, in plaats van een letterlijk vraagteken op de kaart. Dit is echter niet gebeurd en de ontwikkelaar ziet het uiteindelijk als "een fout". Weber verzekert spelers dat dit niet nogmaals gaat gebeuren in de nieuwe The Witcher-game.
Over de nieuwe The Witcher is nog vrij weinig bekend, behalve dat het een nieuwe saga start - mogelijk zonder Geralt of Rivia - en dat de game op Unreal Engine 5 draait. In het vierde kwartaal van dit jaar moet een current gen-update voor The Witcher 3 uitkomen.