CD Projekt heeft spijt van vraagtekens op Skellige-map in The Witcher 3
Nieuws

CD Projekt heeft spijt van vraagtekens op Skellige-map in The Witcher 3

Volgens ontwikkelaar CD Projekt Red heeft de Skellige-map in The Witcher 3: Wild Hunt achteraf gezien te veel vraagtekens.

Philipp Weber - die de campagne van de nieuwe The Witcher-game ontwerpt - gaf dat toe in een recente livestream van de ontwikkelaar waarin het twintigjarige jubileum van de studio werd gevierd.

Vraagtekens op de speelkaart van The Witcher 3 geven plekken in de spelwereld aan waar iets is te doen. Dit is in de meeste gevallen een kistje om te openen en items uit te halen. In het Skellige-gedeelte van de map zijn verhoudingsgewijs veel vraagtekens te vinden, vooral in de zee. Dit tot frustratie van veel spelers die alle vraagtekens op de kaart willen afgaan.

Weber was junior missiedesigner tijdens de ontwikkeling van The Witcher 3 en claimt deels verantwoordelijk te zijn voor de vele vraagtekens. Het was de bedoeling dat de vraagtekens eerder "random extra's" voor spelers zouden zijn die alleen zouden opvallen door zeemeeuwen die erboven vlogen, in plaats van een letterlijk vraagteken op de kaart. Dit is echter niet gebeurd en de ontwikkelaar ziet het uiteindelijk als "een fout". Weber verzekert spelers dat dit niet nogmaals gaat gebeuren in de nieuwe The Witcher-game.

Over de nieuwe The Witcher is nog vrij weinig bekend, behalve dat het een nieuwe saga start - mogelijk zonder Geralt of Rivia - en dat de game op Unreal Engine 5 draait. In het vierde kwartaal van dit jaar moet een current gen-update voor The Witcher 3 uitkomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!