Call of Duty-uitgever verliest in jaar tijd vijftig miljoen maandelijkse spelers
Er zo'n vijftig miljoen minder maandelijkse spelers van Activision-games ten opzichte van begin vorig jaar.
Dat blijkt uit kwartaalcijfers van Activision Blizzard. Op 21 maart 2021 waren er zo'n honderdvijftig miljoen actieve spelers van Activision-games per maand, maar een jaar later gaat het om ongeveer honderd miljoen actieve spelers.
Activision meldt dat het vooral te maken heeft met de afgenomen verkoop van Call of Duty: Vanguard en minder spelers voor Call of Duty: Warzone ten opzichte van een jaar geleden. Ook het feit dat er minder restricties zijn in verband met de coronapandemie kan een mogelijke reden zijn. Blizzard en King, die ook onderdeel uitmaken van het bedrijf, hebben een minder grote daling in spelers gezien.
Het bedrijf verwacht dat dit later dit jaar weer aantrekt. Eind dit jaar moet het vervolg op Call of Duty: Modern Warfare uitkomen, ontwikkeld door Infinity Ward. Die studio werkt ook aan een nieuwe Warzone-game, zo is opnieuw bevestigd.