Blood Bowl 3-studio biedt excuses aan voor diverse problemen
Nieuws

Blood Bowl 3-studio biedt excuses aan voor diverse problemen

Cyanide Studios, de ontwikkelaar van Blood Bowl 3, heeft zich verontschuldigd voor onder andere serverproblemen. Ook wordt de in-game winkel besproken.

Dat deed het bedrijf in een blogpost. Eerst worden spelers die het spel hebben gekocht bedankt, waarna de diverse problemen worden aangekaart die er voor zorgen dat het spel veel negatieve recensies op Steam krijgt.

"We weten dat er wat features missen die spelers hadden verwacht - bijvoorbeeld de mogelijkheid om opnieuw verbinding te maken in een potje - en we weren er hard aan om dit toe te voegen. De functionaliteit van de game is ons hoofddoel, en je kunt er zeker van zijn dat we bugs en andere problemen zo snel als mogelijk aanpakken." Daarbij worden specifiek de instabiele servers aangekaart. Volgens de ontwikkelaar is inmiddels een patch uitgekomen die de servers stabieler maakt.

Vervolgens gaat Cyanide in op het verdienmodel van de game. Spelers zijn teleurgesteld in de hoeveelheid content die vrij te spelen valt ten opzichte van de hoeveelheid content die te koop staat in de in-game winkel, en de manier waarop Warpstones zowel vrijgespeeld als gekocht kunnen worden. "We weten dat we velen van jullie niet zullen overtuigen, maar wij geloven dat ons ontgrendelsysteem eerlijk, belonend en optioneel is."

Bij release afgelopen week ontvingen sommige spelers die de standaard editie van de game hadden besteld de Brtual Edition, waarin extra in-game items zitten. Omdat het bedrijf deze mensen niet wil straffen voor een fout waar ze niets aan kunnen doen, mogen ze de duizend Warpstones die ze hebben ontvangen houden. De cosmetische bonussen worden echter wel verwijderd. Mensen die daadwerkelijk de Brutal Edition hebben gekocht zullen als verontschuldiging duizend extra Warpstones ontvangen.

Blood Bowl 3 is nu verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!