Hoogtepunten: Bloober Team: 'We onthullen zo snel mogelijk waar we aan werken'
Nieuws

Hoogtepunten: Bloober Team: 'We onthullen zo snel mogelijk waar we aan werken'

Bloober Team, bekend van games als The Medium en Layers of Fear, onthult "zo snel mogelijk" toekomstige projecten waar het aan werkt.

Daarmee reageert CEO Piotr Babieno tijdens een interview met IGN indirect op geruchten dat de studio werkt aan een remake van Silent Hill 2. Insider Nate the Hate gaf eerder deze week aan dat te hebben vernomen. Konami zou samen met externe partners aan meerdere Silent Hill-games werken, waaronder de remake in samenwerking met Bloober Team. Vorige week lekten er ook al screenshots uit van een mogelijke nieuwe Silent Hill-game.

Babieno liet weten niet te kunnen reageren op de geruchten, al werd vorig jaar al naar buiten gebracht dat er wel een samenwerking met Konami tot stand is gekomen en dat Bloober Team voor de uitgever aan een bestaande horrorfranchise werkt. "We kunnen nergens op reageren, want we hechten waarde aan de relaties die we met onze partners hebben." Hij vervolgt: "Maar we doen zo snel als we kunnen een aankondiging over onze toekomstige projecten. Dan weten jullie veel meer. Officieel."

Babieno gaf ook aan dat het belangrijk is voor de ontwikkelaar dat het een eigen draai kan geven aan games die ze maken, ook al gaat het om een franchise van een andere uitgever. "Als we niet ons eigen verhaal kunnen vertellen en niet onze creatieve vrijheid krijgen, is het niet logisch, want dan maakt Bloober Team geen geweldige game. Als je gevangen zit, kun je niet vliegen."

Officieel is er vooralsnog in ieder geval geen nieuwe Silent Hill-game of remake van een eerder Silent Hill-deel aangekondigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error