Bethesda brengt statement naar buiten over uitspraken Doom-componist
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda brengt statement naar buiten over uitspraken Doom-componist

Bethesda heeft een statement naar buiten gebracht gerelateerd aan de recente uitspraken van voormalige Doom-componist Mick Gordon.

De Collector's Edition van Doom Eternal bevatte een soundtrack. Op voorhand werden ongecomprimeerde audiofiles beloofd die zouden zijn gemaakt door componist Mick Gordon. Toen de soundtrack uitkwam, bleken echter maar elf van de 59 nummers door Gordon zelf gemixt te zijn, terwijl de andere nummers fragmenten uit de game zelf betroffen. Dit tot grote teleurstelling van fans.

In mei 2020 plaatste Id Software's Marty Stratton een statement op Reddit dat Gordon zelf de soundtrack had uitgesteld en vervolgens niet had geleverd wat hij had beloofd. Daarom zou Id Software zelf de rest van de nummers hebben moeten creëren voor de soundtrack.

Gordon heeft enkele jaren gewacht met zijn reactie - afgelopen week claimde hij dat hij door ID Software's Marty Stratton onterecht verantwoordelijk werd gehouden voor de gehekelde release van de soundtrack. Het ging om een statement van zo'n 14.000 woorden waarin hij "zijn recht om zichzelf te verdedigen" gebruikte. Volgens Gordon klopte er niets van de claims van Stratton. Hij zou zelfs een bedrag van zes cijfers aan Gordon hebben aangeboden om zich stil te houden over de situatie.

Bethesda heeft als uitgever inmiddels weer op Gordons statement gereageerd. Volgens het bedrijf betreft het een "vervorming van de waarheid" waardoor Id Software-werknemers nu lastiggevallen worden door de fanbase en er zelfs met geweld wordt gedreigd. Bethesda meldt achter diens werknemers te staan en claimt bewijsmateriaal te kunnen tonen indien nodig om te bewijzen dat zij het bij het rechte eind hebben.

Het volledige statement van Bethesda is hieronder te lezen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!