Bethesda-aankoop 'draait om het leveren van geweldige, exclusieve games'
Nieuws

Bethesda-aankoop 'draait om het leveren van geweldige, exclusieve games'

Een groot gedeelte van de toekomstige games van Bethesda verschijnt exclusief op systemen waar Game Pass op beschikbaar is.

Dat heeft Xbox-hoofd Phil Spencer gemeld tijdens het roundtablegesprek dat vanavond werd gehouden door Microsoft en Bethesda. Microsoft heeft deze week de aankoop van Bethesda en moederbedrijf ZeniMax beklonken en er was veel verwarring bij gamers over in hoeverre Bethesda-games nog op andere platforms gaan verschijnen.

Spencer gaf tijdens het gesprek aan dat hij weet dat deze kwestie bij veel fans speelt. "Ik kan hier niet melden dat alle Bethesda-games exclusief zijn, want we weten dat dit niet klopt. Er zijn contractuele verplichtingen waar we ons aan gaan houden, zoals we altijd doen." Spencer noemt geen specifieke namen, maar praat hier hoogstwaarschijnlijk over Deathloop en Ghostwire: Tokyo, twee games die in ieder geval tijdelijk exclusief op PlayStation 5 verschijnen. De deals voor deze games waren nog voor de aankoop van Bethesda door Microsoft gemaakt.

Spencer vervolgt: "Er zijn ook games die al op andere systemen bestaan en die games blijven we op die systemen ondersteunen. Er zijn communities met spelers, we houden van die spelers en we blijven in ze investeren." Een voorbeeld van een game die hier onder kan vallen, is The Elder Scrolls Online, al noemt Spencer deze naam wederom niet specifiek.

"En ook in de toekomst kunnen er dingen zijn waar we contractuele verplichtingen voor hebben of die een geschiedenis hebben op bepaalde systemen. Maar als je een Xbox-consument bent, wil ik dat je weet dat dit draait om het leveren van geweldige, exclusieve games die uitkomen op systemen waar Game Pass op bestaat." De systemen waar Game Pass op dit moment op beschikbaar is, zijn de Xbox-consoles, pc en mobiel (via cloud).

"Dat is ons doel, dit is waarom we dit doen, dit is de kern van deze samenwerking die we bouwen, en de creatieve mogelijkheden die we aan onze Xbox-consumenten kunnen gaan bieden zijn beter dan ooit voor Xbox."

Tijdens de roundtable werd niet bevestigd of aankomende, langverwachte games als The Elder Scrolls 6 of Starfield exclusief op Xbox-consoles en pc uitkomen. De quote van Spencer lijkt daar echter wel naar te hinten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Square Enix publiceert beleid om werknemers tegen fans te beschermen
Nieuws

Square Enix publiceert beleid om werknemers tegen fans te beschermen

Het 'Group Customer Harrasment Policy' moet duidelijkheid bieden over intimiderend gedrag

Square Enix heeft een 'Group Customer Harrasment Policy' samengesteld en gedeeld. Dit beleid moet werknemers meer bescherming bieden tegen beledigend, grof en bedreigend gedrag van fans.

Square Enix laat weten dat wanneer een individu een werknemer intimideert of lastigvalt, het bedrijf het recht heeft om "ondersteunende services stop te zetten of geen toegang meer hoeft te bieden aan onze producten en services".

"Er zijn gevallen bekend waarin bepaalde klanten direct of via onze klantenservices acties ondernemen tegen onze werknemers, executives of partners die betrokken zijn bij het creëren en de distributie van onze producten of services", zo vertelt het bedrijf achter Final Fantasy. "Soms vallen deze acties onder intimidatie en komt er smaad, geweld, of dreigingen van wangedrag bij kijken. Dergelijke acties zorgen er niet alleen voor dat onze werknemers en partners hun werk met een gevoel van veiligheid kunnen uitvoeren, maar stoort soms ook andere klanten. Square Enix tolereert geen intimidatie en grijpt in wanneer nodig."

Het bedrijf publiceert daarbij een beknopte lijst van wat er volgens hen onder intimidatie valt. Onder de genoemde voorbeelden vallen geweldpleging, onfatsoenlijk taalgebruik, intimidatie, smaad, aandringen, op locaties komen waar men niet mag komen, foto's of video's maken wanneer niet toegestaan, discriminerende opmerkingen over ras, afkomst, religie of werk, seksuele intimidatie en stalken. Het bedrijf tolereert het ook niet wanneer klanten onredelijke eisen stellen, bijvoorbeeld een verontschuldiging in levende lijve, buitensporig vragen naar het leveren van producten of services en het eisen van straffen voor werknemers.

Buitensporig of intimiderend gedrag van mensen die games kopen of gebruik maken van gameservices is een veelvoorkomend probleem waar bedrijven mee kampen, dus de uitvoerige beschrijving van het beleid van Square Enix is geen onnodige zet. Voorheen hebben stemacteurs die mee hebben gewerkt aan de Final Fantasy-reeks al geklaagd over intimiderende opmerkingen die ze krijgen vanwege bepaalde plotkeuzes.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Bungie en PlayStation werken aan vrolijke moba Gummy Bears'
Nieuws

'Bungie en PlayStation werken aan vrolijke moba Gummy Bears'

Game zou deels aan Super Smash Bros. doen denken

Een team dat voorheen van Bungie was maar nu onderdeel uitmaakt van PlayStation zou aan een team-based moba met de codenaam Gummy Bears werken.

Afgelopen jaar bleek dat er een ontslagronde plaatsvond bij het in 2022 door PlayStation overgenomen Bungie. Daarbij werd ook gemeld dat 155 Bungie-werknemers geïntegreerd werden in Sony Interactive Entertainment, en dat er nog eens een gedeelte van de werknemers naar een nieuwe interne Sony-studio gingen, waar men werkt aan een nog onaangekondigde actiegame die zich in een nieuw sciencefictionuniversum afspeelt.

Volgens The Game Post zou die game dus mogelijk Gummy Bears zijn, een moba met een twist. De game zou namelijk elementen bevatten die doen denken aan Nintendo's Super Smash Bros.-reeks. Spelers hebben geen levensbalken, maar een op percentages gebaseerd gezondheidssysteem. Wanneer men meer schade oploopt, wordt men verder van de actie verwijderd wanneer men geraakt wordt. Spelers kunnen zelfs compleet van de map weggevaagd worden.

Volgens The Game Post bevat de game meerdere modi en drie klassen: Attack, Defense en Support. De game zou een stuk vrolijker ogen en aanvoelen dan Bungie's andere games, zoals spellen uit de Destiny-reeks. De game zou intern bekendstaan als Bungie's "leukste" project.

Vorig jaar is er een patent van Bungie gevonden die lijkt overeen te komen met het bestaan van deze game. In het patent wordt een systeem beschreven waarin 'torens' in games dynamisch kunnen bewegen, springen en aanvallen kunnen ontwijken. Officieel is 'Gummy Bears' in ieder geval nog niet aangekondigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!