'Bèta Diablo 4 maakt uiteindelijke release alleen maar beter'
Gamer.nl
Nieuws

'Bèta Diablo 4 maakt uiteindelijke release alleen maar beter'

Blizzard heeft spelers er aan herinnerd dat de bèta van Diablo 4 - met al diens problemen - er alleen maar voor zorgt dat het eindresultaat beter wordt.

Toen de bèta van Diablo 4 afgelopen vrijdag begon, had het spel te kampen met lange wachttijden en schijnbaar random verbindingsproblemen. Ook werden spelers geplaagd door diverse andere bugs. In de loop van het weekend gaf Blizzard wel hotfixes voor de bèta uit om de game stabieler te laten verlopen en de wachttijden in te korten.

General manager Rod Fergusson heeft nu de betekenis van de term bèta nog eens benadrukt tijdens een gesprek met NME. "Het woord bèta wordt tegenwoordig verkeerd geïnterpreteerd. Mensen noemen dingen een bèta die eerder een 'marketing bèta' zijn, oftewel een andere term voor een demo. Dat is bij ons totaal niet het geval. Onze bèta is echt bedoeld om de technologie te testen, vooral qua servers. We hadden dan ook een moeilijke start afgelopen vrijdag."

Hij vervolgt: "We hebben dit weekend zes hotfixes uitgebracht en tientallen problemen opgelost en dat gaat zich het aankomend weekend uitbetalen, en vervolgens de release van de game voorbereiden. Voor spelers kan het soms frustrerend zijn, maar ze moeten erkennen dat het ons helpt om de daadwerkelijke release van de game beter te maken."

De eerste fase van de bèta is inmiddels afgelopen - deze was beschikbaar voor iedereen die de game had gereserveerd. Van 24 tot en met 26 maart is de bèta echter voor iedereen beschikbaar. De bèta bevat de regio Fractured Peaks, een van de vijf regionen uit de game. Het is een besneeuwd, bergachtig gebied waar het begin van de game zich afspeelt. Men kan maximaal level 25 behalen.

Diablo 4 komt op 6 juni uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!