Battlefield 2042 ondersteunt geen 120 frames per seconde op consoles
Gamer.nl
Nieuws

Battlefield 2042 ondersteunt geen 120 frames per seconde op consoles

Battlefield 2042 draait niet in 120 frames per seconde op consoles, ook niet op PlayStation 5 of Xbox Series X.

Dat heeft een ontwikkelaar van Battlefield-studio Dice bevestigd op gameforum ResetEra. De ontwikkelaar, die met de gebruikersnaam 'elenarie' het forum bezoekt, beantwoordde diverse vragen van bezoekers.

Iemand vroeg de persoon in kwestie over 120 fps-ondersteuning op consoles - mogelijk door de resolutie van de game te verlagen - waarop de persoon antwoordde: "Dat is iets wat we mogelijk na de lancering kunnen verkennen. Resolutie is niet het probleem, we vuren 128 lagen op de CPU af en de CPU-vereisten om van 60 naar 120 fps te springen zijn niet triviaal. De resolutie naar beneden schalen gaat niet veel helpen." 

Dice heeft vooralsnog dus geen manier gevonden om de game in 120 frames per seconde op consoles te laten draaien, al wordt het niet uitgesloten dat de optie in de toekomst beschikbaar komt. Overigens is het op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc wel mogelijk om potjes in de game met 128 mensen te spelen, ten opzichte van 64 spelers op Xbox One en PlayStation 4.

Battlefield 2042 verschijnt op 19 november voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Gisteren maakte Dice veel nieuwe details bekend van de Portal-modus in de game. Lees daar hier meer over.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!