Balan Wonderworld- en Sonic-maker klaagde Square Enix aan
Nieuws

Balan Wonderworld- en Sonic-maker klaagde Square Enix aan

Yuji Naka, de bedenker van Sonic en het vorig jaar verschenen Balan Wonderworld, heeft uitgever Square Enix aangeklaagd nadat hij vroegtijdig van de ontwikkeling van laatstgenoemde game werd afgehaald.

Dat laat hij weten in een reeks Japanstalige tweets, die vervolgens vertaald werden door VGC. Naka zou ongeveer een halfjaar voor release van de game van de ontwikkeling zijn afgehaald. 

Volgens Naka was Balan Wonderworld dan ook nog helemaal niet klaar om uitgebracht te worden, maar ontwikkelstudio Arzest leverde de game toch aan Square Enix, zonder Naka's goedkeuren. Dat resulteerde in uiterst negatieve kritieken op het spel van zowel recensenten als gamers.

Naka werd van het project afgehaald. "Ik vroeg mijn advocaat om met onze zakenpartners te onderhandelen zodat ik in ieder geval problemen in Balan Wonderworld kon oplossen tot de game uitkwam, maar ze negeerden mijn aanvragen, dus ik besloot ze maar aan te klagen."

De legendarische ontwikkelaar van de oorspronkelijke Sonic the Hedgehog-games schaamt zich dan ook voor de staat waarin Balan Wonderworld is uitgebracht: "Het is een ware schande dat Balan Wonderworld in deze staat is uitgebracht. Ik wilde de wereld een actiegame in een goede staat tonen. Ik vind dat Square Enix en Arzest bedrijven zijn die niets geven om hun games of hun fans."

De game scoorde een 3 op Gamer.nl: "Balan Wonderworld is een videogame die onder meer uit de koker van Yuji Naka komt, de bedenker van Sonic the Hedgehog. Zelfs wanneer Balan Company, het team achter de platformer, meer tijd zou hebben gehad, dan is het nog maar de vraag of dit wél een goede game had kunnen worden. De fundamentele problemen van Balan Wonderworld doen ons vermoeden van niet. Balan Wonderworld is de naam Yuji Naka niet waardig."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!