Back 4 Blood-ontwikkelaar probeert balans in moeilijkheidsgraad te vinden
Turtle Rock Studios probeert de moeilijkheidsgraad van Back 4 Blood "precies goed" te krijgen.
Dat meldt de ontwikkelaar op Reddit. Volgens het bedrijf zorgen bepaalde problemen en bugs in de game er voor dat het spel veel moeilijker is dan de ontwikkelaars voor ogen hadden.
"We willen dat het spannend en uitdagend is. We willen dat je op het nippertje een veilige ruimte kunt bereiken terwijl een horde op je hielen zit. Maar we willen niet dat het onmogelijk of oneerlijk is. Dat is onze missie."
In de Reddit-post doet Turtle Rock uit de doeken welke elementen van de game beter in balans moeten raken. Zo heeft men het over de spawnrate van Ridden Mutations en de hoeveelheid traumaschade die opgelopen wordt.
Ondanks dat het bedrijf nog niet tevreden is over de balans in de game, is Back 4 Blood wel populair: de multiplayergame lanceerde ongeveer een maand geleden en heeft meer dan zes miljoen spelers.