Assassin's Creed Infinity wordt geen free-to-play-game
Nieuws

Assassin's Creed Infinity wordt geen free-to-play-game

Assassin's Creed Infinity, het volgende deel in de populaire franchise, wordt niet free-to-play.

Dat heeft Ubisoft bevestigd. Gedurende de bekendmaking van diens kwartaalcijfers werd Ubisoft gevraagd of het eerder aangekondigde spel free-to-play zou worden, zeker omdat het bedrijf in mei dit jaar aangaf meer free-to-play-games uit te geven.

"Het wordt niet free-to-play en de game krijgt veel narratieve elementen", aldus CEO Yves Guillemot. "Het wordt een erg innovatieve game, maar het bevat ook alles wat spelers verwachten van Assassin's Creed-games, alle elementen waar ze van houden. Het wordt een gigantische game maar met veel elementen die al in vorige games zaten." 

Chief financial officer Frédérick Duguet liet weten dat Infinity nog "in een vroeg stadium van ontwikkeling" is. Het bedrijf gaf dan ook geen schatting van wanneer gamers het spel kunnen verwachten.

In juli dit jaar gaf Ubisoft aan dat het aan Assassin's Creed Infinity werkt. De ontwikkeling wordt geleid door een cross-studio bestaande uit Ubisoft Montreal en Ubisoft Quebec. De studio, die wordt aangestuurd door Marc-Alexis Côté, moet de toekomst van de franchise bepalen. Meer details zijn er niet, maar volgens geruchten is het een online game waarin meerdere historische periodes zitten verwerkt. Het spel zou, net als bijvoorbeeld Fortnite, continue veranderen.

Assassin's Creed Valhalla, het meest recente deel in de reeks, is daarbij uitgeroepen tot de één na meest winstgevende game in de geschiedenis van Ubisoft. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!