Armored Core 6-maker: 'Dark Souls en Elden Ring hebben ons veranderd'
Armored Core 6: Fires of Rubicon-producent Yasunori Ogura laat weten dat de ontwikkeling van soulslikes zoals Dark Souls en Elden Ring de studio onherroepelijk heeft veranderd.
Dat meldt hij in een achttien minuten durend interview die Bandai Namco onlangs gepubliceerd heeft. Daarin praat Ogura over de aankomende mechgame. De complete video is hieronder te bekijken.
Ogura werd gevraagd over het grootste verschil tussen het aankomende Armored Core 6 en vorige delen in de reeks. "Het grootste verschil is de vrijheid die we hebben om meer uit geven aan de ontwikkeling. Daarbij zit er tien jaar tussen de vorige game en deze. In de tussentijd hebben we bij FromSoftware zoveel games ontwikkeld, van Dark Souls 2 tot Bloodborne, Dark Souls 3, Deracine, Sekiro: Shadows Die Twice en recentelijk Elden Ring. Deze games hebben ons veranderd. De ervaring en kennis die onze ontwikkelaars hebben opgebouwd via deze games wordt toegepast in deze game."
De producent legt daarnaast uit dat het aanpassen van de mech waarin spelers zitten een belangrijk onderdeel van de game is. "Het customizen, waarbij men naar gelieve onderdelen kan aanpassen, is erg diep en complex, maar ook een van de meest belonende aspecten van deze games. Dit gaat met vallen en opstaan, terwijl je je eigen, ideale mech creëert, zowel qua prestaties als qua uiterlijk. (...) Wanneer je de game speelt, merk je dat het veranderen van onderdelen invloed heeft op de actie. De actie en het customizen werken symbiotisch samen."
Tijdens The Game Awards afgelopen najaar werd Armored Core 6: Fires of Rubicon aangekondigd. De game moet dynamische, snelle mech-actie gaan bieden. Spelers besturen hun eigen mech door driedimensionale omgevingen, waarbij allerlei missies worden aangenomen en vijanden moeten worden verslagen. Het zesde deel in de mechreeks is de eerste nieuwe game in de franchise in een decennium - Armored Core 5 kwam in 2012 uit. Het spel komt ergens dit jaar uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.
Eerder gaf FromSoftware-directeur Hidetaka Miyazaki al aan dat de baasgevechten in de game doen denken aan soulslikes. Tegelijkertijd waarschuwde hij dat spelers geen echte soulslike van Armored Core 6 hoeven te verwachten. "We doen niet bewust de moeite om de game meer soulsborne-achtige gameplay mee te geven."