Arkane: 'Game Pass zorgt er voor dat we creatief kunnen blijven'
Prey- en Dishonored-ontwikkelaar Arkane kan zich op creatieve wijze blijven uiten dankzij Xbox Game Pass.
Dat claimt regisseur Dinga Bakaba van Arkan Lyon in een gesprek met Press Start. Hij meldt dat het een verrassing was voor de studio dat Bethesda overgenomen werd door Microsoft, maar dat het uiteindelijk in hun voordeel kan werken.
"Onderdeel worden van het Xbox Game Pass-ecosysteem verandert de zaak een beetje voor ons, want we kunnen een segment van die service bezetten en het type games blijven maken die we altijd al hebben gemaakt - iets waar we goed in zijn." Hij vervolgt: "Het is een service waar we creatief door kunnen blijven zijn. Het is erg spannend om mettertijd een relatie met dat publiek op te bouwen."
Game Pass kan eerder verschenen games van Arkane daarnaast een tweede leven geven, zo denkt Bakaba. "Op social media zie je berichten van mensen dat er geen excuus meer is om games als Prey en Dishonored 1 en 2 te laten liggen, nu ze op Game Pass staan. Dat is erg motiverend."
Arkane werkt op dit moment in ieder geval aan Deathloop, dat op 21 mei op PlayStation 5 en pc uitkomt. De game komt voorlopig niet naar Xbox-consoles, omdat deze afspraak voor de aanloop van Bethesda door Microsoft is gemaakt.
©GMRimport