Activision-CEO: 'Over CMA's uitspraak is het laatste nog niet gezegd'
Nieuws

Activision-CEO: 'Over CMA's uitspraak is het laatste nog niet gezegd'

Ook Activision gaat in hoger beroep

Activision Blizzard-CEO Bobby Kotick heeft gereageerd op het nieuws dat de Britse Competition and Markets Authority (CMA) de overname van het bedrijf door Microsoft wil blokkeren. "Daar is het laatste nog bij lange na niet over gezegd."

Eerder vandaag bleek dat de CMA de overname van Activision Blizzard door Microsoft wil tegenhouden. Dit in navolging van de uitspraak van het Amerikaanse FTC, dat eerder al liet weten een rechtszaak aan te spannen om de overname tegen te houden.

Kotick plaatste kort na de uitspraak een statement online, waarin hij liet weten zich geen zorgen te maken. "Het is niet het nieuws wat we wilden horen, maar hier is het laatste woord nog bij lange na niet over gezegd. Net als Microsoft kunnen en gaan we tegen deze beslissing in, en werken we al aan een hoger beroep. We geloven in onze zaak, omdat de feiten aan onze kant staan: deze deal is goed voor de concurrentie."

Hij vervolgt: "Het Verenigd Koninkrijk hoopt zijn leiderschapspositie in de technologiesector te laten groeien, en een samengevoegd Microsoft en Activision zou dat teweegbrengen. In een tijd waarin de sectoren van machine learning en artificiële intelligentie bloeien, zou de Britse markt voordeel hebben van Microsofts expertise in beide domeinen, alsmede onze mogelijkheid om die technologieën meteen toe te passen. Als CMA's beslissing blijft staan, onderdrukt het investeringen, competitie en werkgelegenheid binnen de Britse game-industrie."

Kotick geeft aan dat hij begrijpt dat hij niet de enige is die gefrustreerd raakt van de "obstakels en uitstellingen" rondom de overname. "We zijn gewend aan een snelle bedrijfscultuur waarmee we grote doelen bereiken, dus het is moeilijk wanneer we niet op onze gebruikelijke energievolle snelheid te werk kunnen gaan. We blijven echter volhouden, want deze fusie is in het voordeel van onze werknemers, de Britse techwereld en gamers overal ter wereld."

Vorig jaar kondigde Microsoft aan dat het Activision Blizzard wil overnemen voor een bedrag van 68,7 miljard dollar. Sindsdien wordt de deal door verschillende regeringsinstanties onderzocht. De Europese Commissie doet op 22 mei uitspraak. Zoals gezegd wil het Amerikaanse FTC de overname ook tegenhouden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!