12 Minutes gaat laatste fase van ontwikkeling in
De laatste fase van ontwikkeling is begonnen voor de interactieve thriller 12 Minutes.
Dat laat Luis Antonio van ontwikkelaar Annapurna Interactive weten in een nieuwe blogpost. Er zijn nog wat "laatste stappen" nodig om de game af te maken. Het lijkt nu vooral om optimalisatie te draaien, alsmede het toevoegen van features die specifiek voor bepaalde platforms zijn bedoeld, zoals de ondersteuning van controllers en het wisselen van profielen.
Antonio meldt dat de studio nu werkt aan een uiteindelijke versie van de game die zonder bugs helemaal doorlopen kan worden. Daarna volgt de testperiode. Het lijkt er dan ook op dat het spel zoals beloofd nog ergens in 2021 uit kan komen, al is een precieze releasedatum niet bekend.
In 2015 werd 12 Minutes al aangekondigd. De game gaat over een man en zijn vrouw die in hun appartement worden vermoord door een agent. Spelers zitten vast in een tijdscyclus die telkens opnieuw begint zodra de man of zijn vrouw sterft. Spelers hebben dan ook twaalf minuten om een manier te vinden om te overleven. Een opvallend element van de game is de cast: James McAvoy, Daisy Ridley en Willem Dafoe verlenen hun stemmen aan personages.
12 Minutes moet op pc, Xbox One en Xbox Series X/S verschijnen. Hieronder is een eerder uitgekomen trailer te bekijken.