Zo boeken spelers progressie in Dragon Age: The Veilguard
Nieuws

Zo boeken spelers progressie in Dragon Age: The Veilguard

Game komt op 31 oktober uit voor pc, PS5 en Xbox Series

Bioware heeft uit de doeken gedaan hoe spelers precies progressie kunnen boeken in het aankomende Dragon Age: The Veilguard.

De ontwikkelaar deed dit via een blogpost en via onderstaande video. Het is duidelijk dat er progressie geboekt kan worden op het gebied van skills, items en metgezellen. Zo kan hoofdpersonage Rook een niveau van 50 bereiken, waarbij de meeste XP gewonnen kan worden door missies te klaren, mensen in de spelwereld te helpen, de band met de Veilguard te versterken en vijanden te doden.

Nadat er genoeg XP is verdiend gaat Rook een niveau omhoog en ontvangt hij een Skill Point om in de Skill Tree te plaatsen. Daar zijn verschillende gebieden te vinden om te groeien, waaronder de klasse (waar de hoofdskills zich bevinden), traits en passieve boosts.

Wapens, uitrusting en accessoires kunnen in de spelwereld gevonden en gekocht worden, en elk item heeft zijn eigen statistieken. In de Cartaker's Workshop kunnen items worden verbeterd. Daarnaast hebben metgezellen in de Veilguard eigen levels - elk niveau omhoog ontgrendelt ook voor hen een Skill Point. Er zijn zelfs specifieke missies die de band tussen Rook en de metgezel in kwestie versterkt.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan zaosl gezegd bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. Dragon Age: The Veilguard verschijnt op 31 oktober voor Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!