Win een Samsung SSD met vijf games voor de PlayStation 5
Gamer.nl
Nieuws

Win een Samsung SSD met vijf games voor de PlayStation 5

De feestdagen zijn in volle gang bezig en dat betekent dat we veel nieuwe games erbij hebben, maar hebben we ook opslag? Mocht je ruimte te kort hebben dan is deze winactie misschien wel iets voor jou. Je kan namelijk een Samsung 980 Pro-SSD winnen met maar liefst 2TB opslag!

Dit artikel is een partnerbijdrage van Samsung. Lees hier wat dit betekent.

Net als vorige keer zetten we de SSD gelijk vol met maar liefst vijf games naar keuze, zodat je direct iets hebt om de nieuwe Samsung 980 Pro Heatsink mee te vullen. Meedoen is simpel: vul in het onderstaande formulier in met de vijf top PS5-titels die jij zou willen winnen en wie weet ontvang jij een SSD met die vijf games! 

Waarom een Samsung 980 Heatsink ?

Een Samsung 980 Heatsink is een compact kaartje dat in het M.2-slot van de PlayStation 5 past en véél hogere snelheden dan een klassieke harde schijf biedt. Dat komt doordat de bestanden worden verstuurd via de NVMe-interface, waarbij de 4e generatie PCIe zoals de 1 TB 980 PRO met Heatsink PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD van Samsung leessnelheden tot wel 7000 MB per seconde behaalt. Ter vergelijking, dat is bijna twaalf keer zo snel dan andere SSD's die hun data via de SATA-interface versturen en 47 keer zo snel als de ouderwetse harde schijf zoals die in de PS4. 

©GMRimport

Om de schijfruimte van je PS5 te upgraden, is specifiek een NVMe-SSD met PCIe 4.0 benodigd. Dat komt omdat de PlayStation 5 van zichzelf al een zeer snelle SSD van 5,5 GB per seconde bevat, dus een aanvullende schijf moet dat minstens kunnen bijhouden. 

Die snelheid is onder andere nodig om het supersnelle opstarten van je systeem of games mogelijk te maken, de installatietijd van games en patches te verkorten en natuurlijk om weg te blijven van (lange) laadtijden. Maar belangrijker is dat gameontwikkelaars rekening houden met deze snelheden tijdens het maken van games. 

Op de PS4 ging er bijvoorbeeld veel processorkracht naar datamanagement, zoals het opzoeken van de juiste stukjes data en het uitpakken daarvan. Dat is nu niet meer nodig, dus die kracht kunnen gamemakers juist gebruiken voor hun games. Ontwikkelaars hoeven nu ook geen trucs meer te gebruiken in games om de limieten van de harde schijf te omzeilen.

Zo zagen we regelmatig nauwe gangen en liftsequenties om te verhullen dat het systeem op de achtergrond het volgende gebied in moest laden. Al die voordelen zouden niet mogelijk zijn zonder de snelheid van deze SSD en het is daarom ook niet mogelijk om je PS5 games te spelen vanaf bijvoorbeeld een externe HDD of SSD. 

Bekijk hier onze top tien beste PlayStation 5-games ter inspiratie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!