Warner Bros. ontkent dat Wonder Woman live-service elementen bevat
'Wonder Woman wordt niet ontworpen als live-service game'
Warner Bros. heeft ontkend dat er live-service elementen in de Wonder Woman-game zullen zitten.
Eerder deze week werd een vacature op Monoliths website gespot voor een hoofd software engineer. In de vacature wordt gemeld dat de persoon die wordt aangenomen helpt bij het leveren van "een superheldenervaring die zo episch is als Wonder Woman zelf". Daarbij wordt opgemerkt dat kandidaten die ervaring hebben met "het onderhouden van een live software product of game" een streepje voor hebben.
Ondanks bovenstaande vacature, heeft een woordvoerder van Warner Bros. nu aan IGN laten weten dat er geen live-service elementen in Wonder Woman zitten. "Wonder Woman is een singleplayer actie-adventuregame die zich in een dynamische open spelwereld afspeelt. Deze third-person-ervaring laat spelers in de huid kruipen van Diana uit Themyscira en introduceert een origineel verhaal gesitueerd in het DC Universum, maar bevat ook het Nemesis-systeem. Wonder Woman wordt niet ontworpen als live-service game."
Een ander aankomend spel van Warner Bros., Suicide Squad: Kill the Justice League, heeft wel live-service elementen - wat het spel eerder al de nodige kritiek van fans heeft opgeleverd. Uit nieuwe informatie rondom het spel blijkt dat er onder andere een gratis en betaalde battle pass in die game zit. David Zaslav, de CEO van Warner Bros. Discovery, gaf afgelopen week aan dat het van de grootste franchises van het bedrijf live-service games wil maken. Volgens hem wil het bedrijf franchises als Harry Potter, Game of Thrones, DC (met name Batman) en Mortal Kombat uiteindelijk omvormen tot live-service games.