Wachttijden en connectieproblemen plagen Elden Ring Nightreign-netwerktest
Nieuws

Wachttijden en connectieproblemen plagen Elden Ring Nightreign-netwerktest

De netwerktest is vandaag begonnen, maar loopt nog tot en met maandag

De netwerktest van Elden Ring Nightreign die vandaag van start gaat, kampt met lange wachttijden. Daarnaast lijken sommige spelers niet voorbij het startscherm te kunnen komen.

Op social media klagen diverse mensen met een uitnodiging voor de netwerktest over problemen om de game te kunnen spelen. Dit lijkt vooral te maken te hebben met de wachttijden, die soms oplopen tot drie kwartier. Sommige spelers krijgen op het startscherm daarnaast een bericht dat er op dit moment 'onderhoud' wordt gepleegd en dat men nu niet kan spelen.

Het gaat om een netwerktest voor de game, dus het is niet noodzakelijk dat alles vlekkeloos verloopt - daar is de test immers voor. In die zin voldoet de test aan zijn doel. De test loopt nog tot aankomende maandag, dus het is een mogelijkheid dat de ervaringen van spelers de komende uren en dagen verbetert. De test is beschikbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S voor mensen die een uitnodiging hebben ontvangen.

FromSoftware heeft daarnaast inmiddels laten weten dat een extra testsessie wordt overwogen.

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen. Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

View post on X
View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Friend Pass voor Split Fiction heeft cross-play-functionaliteit
Nieuws

Friend Pass voor Split Fiction heeft cross-play-functionaliteit

Degene die de game koopt kan met zoveel vrienden als gewenst spelen

De zogeheten 'Friend Pass' voor Split Fiction, waarmee een tweede persoon de game gratis mee kan spelen, bevat cross-play-functionaliteit. Het maakt dus niet uit op welk systeem de tweede persoon speelt.

Dat werd via een FAQ en onderstaande trailer onthuld. Net zoals It Takes Two, de vorige game van Hazelight Studios, wordt Split Fiction geleverd met een Friend Pass. Omdat de game alleen in co-op speelbaar is, hoeft maar één speler het spel aan te schaffen. De bijgeleverde Friend Pass kan vervolgens met een andere speler gedeeld worden om de game samen te doorlopen.

Nu is dus duidelijk dat het niet uitmaakt op welk systeem de betreffende vriend of vriendin speelt - de Friend Pass is geheel cross-play en werkt dus op alle platforms. Wanneer men de game samen doorloopt, maakt het dus niet uit wie er op pc, PlayStation 5 of Xbox Series-consoles speelt. Wel heeft iedereen een EA-account nodig om de game te spelen.

De FAQ onthult nog een interessant feitje over de Friend Pass: deze kan oneindig worden gebruikt met een onbeperkt aantal vrienden. Hoewel het niet aan meerdere spelers tegelijk uitgedeeld kan worden, betekent dit wel dan iemand die de game koopt, het spel eerst met iemand kan doorlopen en daarna weer met iemand anders. Het dus dus niet een code die maar eenmalig werkt.

Aangezien de persoon die de game heeft gekocht bepaalt vanaf en tot waar gespeeld wordt, kunnen er zelfs verschillende vrienden ingeroepen worden voor verschillende secties van de game. Mensen die de game via de Friend Pass spelen, slaan hun progressie wel op, mochten ze ooit bijvoorbeeld zelf de game aanschaffen en verder willen spelen. Trophies en Achievements worden echter alleen ontgrendeld door eigenaren van de game.

Tot slot kan Split Fiction ook geheel offline in co-op gespeeld worden op hetzelfde systeem als daar behoefte aan is. Daar is de Friend Pass logischerwijs niet voor nodig.

Hazelight specialiseert zich in het ontwikkelen van games die coöperatief gespeeld moeten worden. Split Fiction is dan ook een coöperatieve game: twee spelers besturen Mio en Zoe, twee schrijvers die worden ingehuurd om verhalen te creëren voor een technologie die deze verhalen kan simuleren. Het bedrijf dat ze inhuurt vangt de vrouwen echter in deze simulaties om hun ideeën te stelen.

Dankzij dit concept schakelen spelers in Split Fiction telkens tussen de twee verhalen van de hoofdpersonages. Een van de settings is futuristisch, terwijl het verhaal van het andere hoofdpersonage een fantasiesetting betreft. Natuurlijk moeten de personages - en dus de spelers - samenwerken om de verschillende uitdagingen te overkomen. Er zijn zwevende voertuigen, draken en spelers kunnen zich oprollen in magnetische ballen om puzzels vergelijkbaar met die uit Metroid Prime te klaren.

Split Fiction verschijnt op 6 maart voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Dune: Awakening verschijnt op 20 mei via Steam
Nieuws

Dune: Awakening verschijnt op 20 mei via Steam

Character creator en benchmarktool nu beschikbaar

Vanaf 20 mei is Dune: Awakening op Steam verkrijgbaar, zo heeft Funcom aangekondigd.

Het was al bekend dat de game ergens in 2025 voor pc zou verschijnen, gevolgd door de consoleversie op een later moment. Nu is dus de precieze releasedatum van de pc-versie aangekondigd. Mensen die het spel reserveren ontvangen een 'Terrarium of Muad'Dib'-decoratie voor hun in-game huis. Dune: Awakening kost 49,99 euro.

Funcom heeft via Steam ook de character creator beschikbaar gesteld die gratis gedownload kan worden. Gecreëerde personages kunnen straks in de game worden geïmporteerd. Mensen die dit doen, ontvangen in de game ook een exclusieve Frameblade-messkin. Tot slot is er ook een benchmarktool beschikbaar om te testen of hun systeem de game aankan.

Dune: Awakening is een survival-mmo met een open spelwereld. In de game moeten spelers op Arrakis zien te overleven. Mensen moeten schuilplaatsen bouwen tegen zandstormen en leren te lopen op 'de oude manier' om zandwormen te vermijden. Daarbij zoekt men naar 'spice' met een eigen oogster. Spice kan spelers speciale krachten geven.

De iconische zandwormen uit de franchise zijn ook aanwezig in Awakening. De ontwikkelaar meldt dat men in de game op release niet op deze wormen kan rijden - al wordt niet uitgesloten dat dit in de toekomst wordt toegevoegd. De game wordt zoals gezegd ontwikkeld door Funcom, maar eerder werd al bekendgemaakt dat de Nederlandse studio Abstraction meehelpt aan de ontwikkeling.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!