Volgende Naughty Dog-game is al in ontwikkeling
Nieuws

Volgende Naughty Dog-game is al in ontwikkeling

Naughty Dog heeft de volgende game die na het multiplayerproject rondom The Last of Us uitkomt al in ontwikkeling.

Dat laat Neil Druckmann van Naughty Dog weten in een interview met

Watch on YouTube

. "Ik weet dat de fans graag The Last of Us: Part 3 willen. Ik hoor het constant en alles wat ik kan zeggen is dat we al bezig zijn aan ons volgende project, dus die beslissing is al gemaakt. Ik kan niet zeggen wat het is, maar dat proces hebben we al gehad. We hebben veel overwegingen gemaakt en gekozen wat ons het meest enthousiast maakt."

Eerst is echter de multiplayergame gebaseerd op The Last of Us aan de beurt - eerder werd al wat artwork en informatie rondom de nog naamloze game onthuld. Druckmann laat in het interview weten dat mensen er later dit jaar "veel meer" over zullen horen. 

"Het is een interessante ervaring voor mij, want het is de eerste The Last of Us-game waarbij ik niet de primaire schrijver en niet de regisseur ben. Ik kan dus van een afstandje meekijken en een producerende rol spelen, een soort mentor. Dat maakt mij erg enthousiast, en wat het team ontwikkelt is erg cool."

Druckmann laat weten dat Naughty Dog inmiddels uit meerdere teams bestaat en dus meer games tegelijk kan ontwikkelen - vandaar dat ook het spel dat na het multiplayerproject uit moet komen in ontwikkeling is. Hij onthulde verder geen details over die game. Sommige fans vermoeden dat het wel degelijk om The Last of Us: Part 3 gaat, aangezien de franchise nu een groot mainstreamsucces is dankzij de HBO-televisieserie. Anderen hopen op een compleet nieuwe IP - er gaan al jaren geruchten dat Naughty Dog bijvoorbeeld een science-fictiongame wil ontwikkelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pocket Wheels combineert platformen en racen
Nieuws

Pocket Wheels combineert platformen en racen

Komt in 2026 naar alle moderne consoles en pc

Deck13 Spotlight brengt volgend jaar Pocket Wheels uit, een 3D-game die de platform- en racegenres combineert.

Volgens ontwikkelaar Florian Wolf draait Pocket Wheels om de fantasieën die we als kinderen thuis creëerden met ons speelgoed. Spelers besturen een speelgoedwagen die kan springen, glijden en zelfs een grijphaak heeft. Daarnaast kunnen er andere voertuigen aangeschaft worden door in de game munten te verzamelen - waaronder een motor en een skateboard.

Spelers bezoeken diverse kamers in het huis - elk met een eigen thema - en doen tussen het platformen door ook diverse racebanen aan. Ook zijn er diverse andere bezigheden te ontdekken, waaronder potjes tafelvoetbal, minigolf en 'de vloer is lava'. Daarbij waarschuwt de ontwikkelaar specifiek voor een gevaarlijke Roomba die door het huis heen schuift.

Pocket Wheels komt in de loop van 2026 uit op pc (Steam, GOG), Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Hieronder kan de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer
Nieuws

Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer

Het ontwikkelteam is daarbij flink uitgedund

Wyrdsong, de debuutgame van een studio bestaande uit voormalige Bethesda- en Obsidian-ontwikkelaars, wordt minder ambitieus dan in eerste instantie de bedoeling was: de game heeft geen open spelwereld meer.

Dat meldt Jeff Gardiner - die voorheen aan het roer van Fallout 76 stond - aan PC Gamer. Wyrdsong werd in 2022 aangekondigd als de debuutgame van Something Wicked Games, maar het team heeft niet afdoende financiële middelen weten los te peuteren nadat het geld uit een investering van NetEase opgemaakt was.

Volgens Gardiner is het grootste gedeelte van het team inmiddels niet meer werkzaam bij de studio, waaronder medeoprichter Charles Staples (voorheen van Obsidian Entertainment). Ook Will Shen, de missiedesigner van Starfield die in 2023 werd aangenomen bij Something Wicked, is vertrokken.

Als gevolg van dit alles heeft de studio de schaal van Wyrdsong naar beneden bijgesteld. Waar het plan eerst was om er een openwereld-rpg van te maken, wordt de spelwereld nu opgedeeld in zones - vergelijkbaar met het recentelijk verschenen Avowed. Daarnaast is er een roguelite systeem aan de game toegevoegd, wat volgens de makers prima bij het concept van de game past.

Something Wicked Games blijft het spel ontwikkelen, al geeft Gardiner toe dat de toekomst er "erg uitdagend" uitziet en dat de game wordt ontwikkeld met een minimale bezetting. "Ik werk hard aan het vinden van meer investeringen of aanbiedingen van uitgevers. Ik hoop dat we er dit jaar uit komen, maar ik probeer ook gewoon de storm te doorstaan."

Wyrdsong speelt zich af in een alternatieve versie van Portugal tijdens de Middeleeuwen. Het spel moet er voor zorgen dat gamers "de aard van de realiteit in twijfel trekken". Daarbij moeten gemaakte keuzes en de consequenties die daaruit voortvloeien een belangrijk onderdeel van de ervaring worden, al is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is in de nieuwe versie van het spel. Het is nog niet bekend wanneer Wyrdsong verschijnt of op welke platform.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!