Volgende game Like a Dragon-makers gaat spelers 'verrassen'
Nieuws

Volgende game Like a Dragon-makers gaat spelers 'verrassen'

Gaat het om een nieuw Like a Dragon-deel?

De volgende game van de ontwikkelaars van de Like a Dragon-reeks zal fans verrassen, zo meent ontwikkelaar Ryu Ga Gotoku Studio.

Gedurende het Essence of Fandom-evenement op de Anime Expo hintte het bedrijf naar het volgende project. "We kunnen jullie niet vertellen wat voor soort game het is, maar als we dat zouden doen, zouden jullie verrast zijn." Volgens VGC hebben fans die aanwezig waren later gemeld dat Ryu Ga Gotoku Studio het over de Like a Dragon-reeks leek te hebben, maar geheel zeker is dit niet.

Begin dit jaar kwam het meest recente deel in de openwereldreeks, Like a Dragon: Infinite Wealth, uit. Het spel wereld wereldwijd goed ontvangen - ook Sander Hölsgens deelde in de Gamer.nl-recensie een 9,5 uit en noemde het spel "een fantastisch staaltje maatschappijkritiek, een uitstekend rollenspel, een tragische komedie, en een heerlijke persiflage op games als Pokémon, Crazy Taxi en Animal Crossing".

Eerder liet de ontwikkelaar al doorschemeren dat er aan een nieuwe Like a Dragon-game wordt gewerkt, omdat er audities voor zogeheten 'Minato-dames' werden gehouden. Minato-dames is een term voor vrouwen in Japan die tijd spenderen in Minato Ward, een van de duurste plekken in Japan, en daar vooral zoeken naar mannen met een succesvolle carrière. 

Het is niet duidelijk wat het nieuwe deel precies inhoudt, maar het is wel duidelijk dat het niet om Yakuza Kiwami 3 - oftewel een remake van Yakuza 3 - gaat. Het kan gaan om een nieuw hoofddeel in de reeks, of een spin-off net als het eind vorig jaar verschenen Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name.

Op 25 oktober verschijnt daarnaast een Japanse live-action-serie gebaseerd op de Like a Dragon-franchise op Amazon Prime Video. De serie gaat Like a Dragon: Yakuza heten en wordt geregisseerd door gerenommeerd regisseur Masaharu Take. Acteur Ryoma Takeuchi zal de hoofdrol als Kazuma Kiryu vertolken.

De Like a Dragon-reeks - die in het Westen lange tijd Yakuza werd genoemd - begon in 2005 en is sindsdien alsmaar populairder geworden. In de games doen spelers open werelden aan - vaak gebaseerd op Japanse steden - en worden naast verhalen rondom de Japanse criminele organisatie ook allerlei minigames aangeboden.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!