Visions of Mana-regisseur aangenomen bij Square Enix
Nieuws

Visions of Mana-regisseur aangenomen bij Square Enix

De studio achter de game werd naar verluidt gesloten door NetEase

Ryosuke Yoshida, die via NetEase-ontwikkelaar Ouka Studios Visions of Mana ontwikkelde, is aangenomen bij Square Enix, de eigenaar van de franchise.

Hoewel de Mana-serie zoals gezegd eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Square Enix heeft nu dus de regisseur van de game aangenomen. "Ik heb op 31 oktober ontslag genomen bij NetEase Ouka Studios. We waren een nieuwe studio, maar konden in ieder geval Visions of Mana uitbrengen. Ik ben dankbaar naar mijn collega's en NetEase voor hun ondersteuning. Het was een erg goede ervaring."

Vervoglens meldde Yoshida het volgende: "Ik ben blij dat ik kan aankondigen dat ik in december bij Square Enix ben begonnen. Ik ga mijn best doen om een game te maken waar veel mensen van kunnen ontwikkelen!"

Visions of Mana is verkrijgbaar via Steam, Microsoft Store, PlayStation 5, PlayStation 4 en Xbox Series X en S. Het gaat om een compleet nieuw deel in de geprezen Mana-reeks - het is daarbij het eerste nieuwe hoofddeel binnen de franchise in meer dan vijftien jaar tijd. Het spel keert terug naar de actie-rpg-roots van de serie. Spelers maken een nieuw avontuur mee met protagonist Val, een 'soul guard' die zijn jeugdvriend moet beschermen. Die persoon is namelijk door de Faerie gekozen als de Arm of Fire die naar de Tree of Mana moet reizen om de manaflow opnieuw tot gang te brengen. De game bevat real-time 3D-gevechten.

Sander Hölsgens beloonde de game met een 8 in de Gamer.nl-review: "Visions of Mana is een uitstekend rollenspel, vol sympathieke personages en boeiende folklore. Door de weergaloze flora en fauna loont het om de spelwereld te verkennen, zonder dat dit ten koste gaat van het scherpe tempo van het twintig uur durende verhaal. De game fundeert wel heel expliciet op een bildungsverhaal dat we al tig keer voorbij hebben zien komen. Met een tikkeltje meer durf was Visions of Mana gelijk een rpg-klassier geweest. Nu is het vooral een heel goede game."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Joy-Cons van Nintendo Switch 2 op gelekte foto's te zien
Nieuws

Joy-Cons van Nintendo Switch 2 op gelekte foto's te zien

De leaks blijven maar komen, maar de console is nog altijd niet officieel onthuld

In China zijn er foto's van wat waarschijnlijk de Joy-Cons voor de Nintendo Switch 2 zijn online geplaatst.

De foto's zijn op moment van schrijven nog op Reddit te zien en tonen alleen de zij- en achterkant van een Joy-Con. Daarbij is duidelijk de verhoging bij de schouderknop te zien en het feit dat de het railsmechanisme om de Joy-Cons aan te sluiten op de Switch 2 zelf vervangen is voor een soort magnetisme. Dat komt overeen met eerdere geruchten.

Hoewel de Switch 2 nog niet officieel is onthuld, gaan er al geruime tijd veel geruchten over de console. Eerder deze week werd een patent van Nintendo gespot dat lijkt te hinten naar DLSS-achtige upscaletechnologie, en eind vorig jaar claimde iemand de Switch 2 al te hebben gezien. Ook bracht een andere accessoiremaker al renders uit van wat mogelijk een draagtas voor de Switch 2 is. Het is niet bekend wanneer Nintendo precies de Switch 2 onthuld - alleen dat dit ergens voor april gebeurt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-CEO verwacht dat consoles voorlopig niet verdwijnen
Nieuws

PlayStation-CEO verwacht dat consoles voorlopig niet verdwijnen

Wel denkt het bedrijf na over groei via verschillende wegen

Hideaki Nishino, de Platform Business Group CEO van Sony Interactive Entertainment, ziet consoles voorlopig niet verdwijnen.

Nishino werd door Famitsu (via Mp1st) gevraagd naar zijn toekomstvisie voor spelcomputers. Daarbij werden de mogelijkheden van cloudgaming ten opzichte van traditionele hardware aangehaald, en werd aan hem gevraagd of Sony consoles blijft maken of dat er in de toekomst mogelijk grote verschuivingen plaatsvinden.

"Op dit moment worden er veel PS4-games gespeeld en groeit de hoeveelheid PS5-games in rap tempo", zo antwoordde Nishino. "Het is onwaarschijnlijk dat dit opeens verandert, dus is er geen twijfel over mogelijk dat spelcomputers voorlopig belangrijk blijven voor onze strategie."

Dat wil echter niet zeggen dat Sony niet nadenkt over toekomstige groei. "We zien groei in het aantal beschikbare pc's en andere manieren (om games te spelen), dus we denken na over hoe we het totaal aantal PlayStation-spelers kunnen laten groeien, inclusief PSN-leden. Cloudgaming is mogelijk op de PlayStation Portal en sommige mensen denken dat we al in het tijdperk van cloudgaming zitten. Je hebt echter nog altijd een controller en scherm in je handen nodig. We zien hardware voor nu dan ook niet verdwijnen."

Nishino werd ook gevraagd over de alsmaar groeiende levenscyclus van consoles. Hoewel de PlayStation 5 meer dan vier jaar geleden uitkwam, komen er immers nog regelmatig PS4-games uit. Nishino denkt dan ook dat de PlayStation 5 een lange levenscyclus zal hebben, maar dat dit geen effect zal hebben op de komst van de PlayStation 6. "Het is geen goed idee om de release van het volgende product met nieuwe technologie uit te stellen. De timing van de release van nieuwe hardware hangt samen met de evolutie van technologie en onze mogelijkheid om die technologie te implementeren. Ik denk dat het belangrijk is om nieuwe producten aan te bieden terwijl consumenten de bestaande producten gebruiken en zo het totaal aantal games dat we bieden uit te breiden."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!