Visions of Mana-regisseur aangenomen bij Square Enix
Nieuws

Visions of Mana-regisseur aangenomen bij Square Enix

De studio achter de game werd naar verluidt gesloten door NetEase

Ryosuke Yoshida, die via NetEase-ontwikkelaar Ouka Studios Visions of Mana ontwikkelde, is aangenomen bij Square Enix, de eigenaar van de franchise.

Hoewel de Mana-serie zoals gezegd eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Square Enix heeft nu dus de regisseur van de game aangenomen. "Ik heb op 31 oktober ontslag genomen bij NetEase Ouka Studios. We waren een nieuwe studio, maar konden in ieder geval Visions of Mana uitbrengen. Ik ben dankbaar naar mijn collega's en NetEase voor hun ondersteuning. Het was een erg goede ervaring."

Vervoglens meldde Yoshida het volgende: "Ik ben blij dat ik kan aankondigen dat ik in december bij Square Enix ben begonnen. Ik ga mijn best doen om een game te maken waar veel mensen van kunnen ontwikkelen!"

Visions of Mana is verkrijgbaar via Steam, Microsoft Store, PlayStation 5, PlayStation 4 en Xbox Series X en S. Het gaat om een compleet nieuw deel in de geprezen Mana-reeks - het is daarbij het eerste nieuwe hoofddeel binnen de franchise in meer dan vijftien jaar tijd. Het spel keert terug naar de actie-rpg-roots van de serie. Spelers maken een nieuw avontuur mee met protagonist Val, een 'soul guard' die zijn jeugdvriend moet beschermen. Die persoon is namelijk door de Faerie gekozen als de Arm of Fire die naar de Tree of Mana moet reizen om de manaflow opnieuw tot gang te brengen. De game bevat real-time 3D-gevechten.

Sander Hölsgens beloonde de game met een 8 in de Gamer.nl-review: "Visions of Mana is een uitstekend rollenspel, vol sympathieke personages en boeiende folklore. Door de weergaloze flora en fauna loont het om de spelwereld te verkennen, zonder dat dit ten koste gaat van het scherpe tempo van het twintig uur durende verhaal. De game fundeert wel heel expliciet op een bildungsverhaal dat we al tig keer voorbij hebben zien komen. Met een tikkeltje meer durf was Visions of Mana gelijk een rpg-klassier geweest. Nu is het vooral een heel goede game."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Scopely koopt gamedivisie van Pokémon Go-maker voor 3,5 miljard dollar
Nieuws

Scopely koopt gamedivisie van Pokémon Go-maker voor 3,5 miljard dollar

Alle werknemers komen onder Scopely te werken

Scopely gaat de gametak van Pokémon Go-ontwikkelaar Niantic, Inc. voor 3,5 miljard dollar opkopen.

Dat werd vandaag aangekondigd. Daarmee krijgt Scopely games als Pokémon Go, Monster Hunter Now en Pikmin Bloom in handen. Daarbij gaan alle werknemers van de gamedivisie van Niantic over naar Scopely. De overname moet nog wel goedgekeurd worden door wereldwijde waakhonden.

Volgens Scopely en Niantic blijven bestaande games ondersteund worden, al kan Niantic niet beloven dat games zoals Pokémon Go precies hetzelfde blijven, aangezien liveservicegames continue evolueren.

Niantic blijft wel bestaan en heeft een nieuw bedrijf genaamd Niantic Spatial opgericht, waarin andere ar-apps zullen blijven vallen. Aandeelhouders van Niantic blijven aandeelhouders van Niantic Spatial.

Scopely maakt sinds 2023 onderdeel uit van Savvy Games Group. Dat is weer een divisie van het Public Investment Fund van Saoedi-Arabië, dat in het leven is geroepen om Saoedi-Arabië minder afhankelijk van winst gebaseerd op olie te maken. Eerder bracht Scopely games als Stumble Guys en Monopoly Go uit. Eerder gingen er al geruchten over de overname.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gesloten alfa van Skate bevat nu microtransacties
Nieuws

Gesloten alfa van Skate bevat nu microtransacties

Het was al bekend dat microtransacties onderdeel zouden uitmaken van de game

Electronic Arts en Full Circle hebben microtransacties aan de gesloten alfa van de nieuwe Skate toegevoegd.

Insider Gaming meldt dat spelers van de alfa een bericht hebben ontvangen waarin gepraat wordt over een "epische gameplay-update". Eén van de toevoegingen blijkt dus de toevoeging van microtransacties te zijn.

Spelers kunnen nu San Van Bucks kopen in de game om daarmee diverse cosmetische items aan te schaffen. Aangezien de game nog getest wordt, is het echter mogelijk dat in de toekomst gekochte items weer verdwijnen wanneer progressie wordt gereset. Al het geld dat aan deze items is uitgegeven, wordt dan weer omgezet in San Van Bucks op het account van de speler.

Volgens de ontwikkelaar worden de microtransacties nu al getest "om er voor te zorgen dat spelers een positieve ervaring hebben wanneer ze items uit de in-game winkel kopen". Daarbij meldt het bedrijf "dat feedback van spelers zeer welkom is om er voor te zorgen dat de early access-release een geweldige ervaring gaat bieden".

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Wel was het al bekend dat microtransacties voor cosmetische items aan de game toegevoegd zouden worden, wat nu dus is gebeurd. In het spel skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam.

Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles. In de loop van dit jaar komt er een early access-versie van het spel beschikbaar voor het grote publiek.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!