Veel gameplay en informatie van Final Fantasy 16 online verschenen
Er zijn veel gameplaybeelden en nieuwe informatie van Final Fantasy 16 online gepubliceerd.
Eerder deze maand kreeg de internationale pers de kans om aan de slag te gaan met de aankomende rpg van Square Enix. Daar zijn niet alleen diverse previews van online gegaan, maar informatie die op het evenement werd gegeven is ook gepubliceerd, onder andere op Gematsu.
Zo heeft Square Enix laten weten dat Final Fantasy 16 op vier hoofdpilaren leunt: een fantasievol narratief, een uitgebreide cast, een hoge grafische kwaliteit en - volgens het bedrijf misschien wel het belangrijkste - een sterk nieuw gevechtssysteem.
Naast informatie over de cast en de spelwereld, werd er ook meer verteld over dat gevechtssysteem. Zo zijn er twee soorten gevechten. In het ene type gevechten besturen spelers Clive, die verschillende moves gebruikt die spelers van allerlei Eikons ontvangen die ze gedurende het spel ontmoeten. Deze Eikons zijn mythische wezens waar de vroegere summons uit eerdere FF-games ook onder vallen.
Het andere type gevecht zijn grootschalige gevechten waarin Clive zelf een Eikon bestuurt en het tegen een andere Eikon opneemt. Al deze gevechten zijn uniek en komen maar één keer in de game voor. Ze kunnen ook diverse gameplayelementen bevatten. Zo is er een gevecht die als een 3D-shooter aanvoelt en een gevecht dat aan een worstelwedstrijd doet denken. Clive wordt hoe dan ook tijdens elk gevecht bijgestaan door zijn AI-hond Torgal.
De spelwereld van Final Fantasy 16 is niet volledig open. In plaats daarvan zijn er diverse grote locaties die met elkaar verbonden zijn. "Je kunt het niet open wereld noemen, maar ze zijn nog steeds erg uitgebreid en bieden genoeg kans voor verkenning."
Hieronder zijn enkele gameplayvideo's van Gematsu te bekijken. Hierin wordt onder andere een kerker verkend en worden enkele gevechten gehouden. Final Fantasy 16 verschijnt - zoals eerder al aangekondigd - op 22 juni op PlayStation 5.