Veel gameplay en informatie van Final Fantasy 16 online verschenen
Nieuws

Veel gameplay en informatie van Final Fantasy 16 online verschenen

Er zijn veel gameplaybeelden en nieuwe informatie van Final Fantasy 16 online gepubliceerd.

Eerder deze maand kreeg de internationale pers de kans om aan de slag te gaan met de aankomende rpg van Square Enix. Daar zijn niet alleen diverse previews van online gegaan, maar informatie die op het evenement werd gegeven is ook gepubliceerd, onder andere op Gematsu.

Zo heeft Square Enix laten weten dat Final Fantasy 16 op vier hoofdpilaren leunt: een fantasievol narratief, een uitgebreide cast, een hoge grafische kwaliteit en - volgens het bedrijf misschien wel het belangrijkste - een sterk nieuw gevechtssysteem. 

Naast informatie over de cast en de spelwereld, werd er ook meer verteld over dat gevechtssysteem. Zo zijn er twee soorten gevechten. In het ene type gevechten besturen spelers Clive, die verschillende moves gebruikt die spelers van allerlei Eikons ontvangen die ze gedurende het spel ontmoeten. Deze Eikons zijn mythische wezens waar de vroegere summons uit eerdere FF-games ook onder vallen.

Het andere type gevecht zijn grootschalige gevechten waarin Clive zelf een Eikon bestuurt en het tegen een andere Eikon opneemt. Al deze gevechten zijn uniek en komen maar één keer in de game voor. Ze kunnen ook diverse gameplayelementen bevatten. Zo is er een gevecht die als een 3D-shooter aanvoelt en een gevecht dat aan een worstelwedstrijd doet denken. Clive wordt hoe dan ook tijdens elk gevecht bijgestaan door zijn AI-hond Torgal.

De spelwereld van Final Fantasy 16 is niet volledig open. In plaats daarvan zijn er diverse grote locaties die met elkaar verbonden zijn. "Je kunt het niet open wereld noemen, maar ze zijn nog steeds erg uitgebreid en bieden genoeg kans voor verkenning."

Hieronder zijn enkele gameplayvideo's van Gematsu te bekijken. Hierin wordt onder andere een kerker verkend en worden enkele gevechten gehouden. Final Fantasy 16 verschijnt - zoals eerder al aangekondigd - op 22 juni op PlayStation 5.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!