Update voor Dragon's Dogma 2 voegt frameratecap aan PS5-versie toe
Op zowel PS5 als pc kan men nu een nieuwe game starten terwijl er al savedata bestaat
Capcom heeft een nieuwe update voor de PS5- en pc-versie van Dragon's Dogma 2 uitgebracht.
Het bedrijf liet eerder deze week al weten aan de update te werken, en deze is nu dus verschenen op PlayStation 5 en pc. De patch moet ergens binnen de komende dagen ook voor Xbox Series-consoles verschijnen.
Zoals gezegd kan men op PS5 nu de variable framerate wisselen naar een cap van 30 frames per seconde. Dit moet een stabielere ervaring op het gebied van framerate geven. Verder kunnen ray tracing en motion blur aan en uit worden gezet in de PS5-versie.
Op pc ziet de game er nu nog beter uit wanneer DLSS wordt gebruikt. In beide versies van de game kunnen spelers nu een nieuwe game starten, ook wanneer er al savedata bestaat.
Dragon's Dogma 2 kwam afgelopen week uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Hoewel veel gamers positief zijn over de game, ontvangt het spel ook de nodige kritiek vanwege een instabiele framerate en het feit dat er op de releasedag opeens allerlei microtransacties voor de game beschikbaar werden gesteld. Het gaat hier wel om elementen die ook in de game vrij te spelen zijn.
Gamer.nl-redacteur Marcel Vroegrijk is positief over de game en gaf het spel een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."