Uitgebreide gameplay van Avatar: Frontiers of Pandora online verschenen
Nieuws

Uitgebreide gameplay van Avatar: Frontiers of Pandora online verschenen

Game komt op 7 december uit voor PS5, Xbox Series en pc

Diverse internationale websites hebben uitgebreide gameplay van het aankomende Avatar: Frontiers of Pandora online geplaatst.

Zo zijn hieronder gameplayvideo's van GameSpot en VGC te zien, die respectievelijk achttien en zeventien minuten aan beelden van de game tonen.

Avatar: Frontiers of Pandora vertelt een uniek verhaal binnen het Avatar-universum en bestaat naast de verhalen van de films. De ontwikkelaars willen een open spelwereld maken waarin nieuwsgierigheid wordt beloond. Het spel wordt in first person gespeeld.

Spelers duiken in de huid van een Na'vi-kind en worden ontvoerd door de RDA, de overheidsinstelling uit de films. Het hoofdpersonage wordt door hen gevormd, maar moet nu weer een band vormen met diens roots en samenwerken met de andere clans om Pandora te beschermen.  

De game wordt ontwikkeld door Massive Entertainment, ook bekend van The Division-games. Avatar: Frontiers of Pandora komt op 7 december naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. 

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiana Jones and the Great Circle-patch voegt volledige ray tracing toe aan pc-versie
Nieuws

Indiana Jones and the Great Circle-patch voegt volledige ray tracing toe aan pc-versie

Ook worden er diverse bugs opgelost in de game

Indiana Jones and the Great Circle is sinds vandaag beschikbaar, en er is dan ook een eerste patch uitgekomen voor de game. Deze voegt onder andere volledige ray tracing toe aan de pc-versie van de game.

Hoewel de patch zowel voor Xbox als pc beschikbaar is, wordt volledige ray tracing voor de pc-versie van de game als een van de belangrijkste toevoegingen gezien. De game was immers al sinds eind vorige week speelbaar voor mensen die een speciale editie van de game besteld hadden. Toen bleek dat 'Full Ray Tracing', oftewel path tracing, echter pas vandaag aan de pc-versie van de game toegevoegd zou worden. Dat is nu dus gebeurd. Mensen hebben wel 12GB aan VRAM nodig om hier wat aan te hebben.

De patch lost ook diverse andere problemen op in beide versies van de game. Zo wordt de Adventure Book-lijst meteen geüpdatet wanneer er een nieuw boek wordt ontgrendeld, verschijnen foto's die Indiana onderweg maakt sneller in het dagboek van de avonturier en zijn er diverse bugs rondom missies opgelost. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, terwijl de stem wordt ingesproken door Troy Baker.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Sander Hölsgens beloont de game met een 9 in de Gamer.nl-review: "Indiana Jones and the Great Circle is een fantastisch avontuur. De verhaalvertelling is uitstekend, de regie strak en de gameplay verrassend leuk. Dit is precies wat Xbox nodig heeft: een ijzersterke singleplayergame met een eigen identiteit."

Indiana Jones and the Great Circle is speelbaar op pc, Xbox Series-consoles en Game Pass. In het voorjaar van 2025 komt de game ook naar PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Michel Ancel: 'Beyond Good and Evil 2-ontwikkeling leed onder conflicten tussen managers'
Nieuws

Michel Ancel: 'Beyond Good and Evil 2-ontwikkeling leed onder conflicten tussen managers'

Sinds oktober heeft de game een nieuwe regisseur

Volgens Beyond Good and Evil-bedenker Michel Ancel leed de ontwikkeling van het vervolg onder conflicten tussen managers bij Ubisoft.

Ubisoft toonde de eerste CGI-trailer van Beyond Good and Evil 2 in 2008. Daarna bleef het lange tijd stil rondom het spel, totdat de game in 2017 voor het eerst weer werd getoond. Daarna zijn er diverse updates uitgebracht door het ontwikkelteam - uit die ruwe beelden bleek dat Ubisoft grote ambities voor een gigantische spelwereld had - maar inmiddels is er al geruime tijd niets meer getoond van de game.

Fans vragen zich dan ook af waarom de ontwikkeling van de game zo lang lijkt te duren, maar bedenker Michel Ancel heeft in een interview met Superpouvoir meer duidelijkheid gegeven. Ancel vertrok bij Ubisoft nadat hij in de media werd beschuldigd van giftig werkgedrag. Tegenwoordig geeft hij het bedrijf wel advies over de Rayman-franchise, zoals onlangs bleek.

"Bij sommige projecten zetten we onszelf voor enorme uitdagingen en gaan teams met passie aan de slag, zonder dat we weten hoe lang of complex de weg voor ons zal zijn", zo legt Ancel uit. "Passie is een geweldige energie, maar het kan ook voor botsingen tussen enthousiastelingen zorgen. Bij Beyond Good and Evil 2 waren er bijvoorbeeld teveel conflicten tussen managers."

Ancel vervolgt: "De art director wilde telkens helemaal opnieuw beginnen, de regisseur wilde een game met automatisch gegenereerde kerkers maken en ik droomde van een ruimteavontuur. We werden het er niet over eens en de regisseur nam het project in een andere richting."

Dit is ook een lastige situatie voor werknemers, zo legt Ancel uit. "Er wordt constant geschoven met de teams en ze weten niet eens meer wie de leiding heeft en de beslissingen maakt. De producent moet orde scheppen, maar dat gebeurde niet. (Ubisoft-ceo) Yves Guillemot moest zelfs naar Montpellier komen om de boel weer op de rit te krijgen, maar dat was niet afdoende, en de regisseur bleef koppig."

Afgelopen oktober werd bekendgemaakt dat Fawzi Mesmar de nieuwe regisseur van Beyond Good and Evil 2 is. Mesmar werkt al twee decennia bij Ubisoft en was voorheen de algemene baas van 'creative development' bij Ubisoft. Mogelijk kan hij het project wel in goede banen leiden.

Overigens geeft Ancel ook deels zijn verantwoordelijkheid toe. "Er was niet één grote slechterik, maar een hele reeks aan problemen die op managementniveau onopgelost bleven, waaronder ikzelf. Ik draag ook een deel van de verantwoordelijkheid en had het project beter moeten verdedigen, meer aanwezig moeten zijn en verzoeningsgezind moeten zijn met de werknemers."

Afgelopen zomer kwam een 20th Anniversary Edition van de eerste Beyond Good and Evil uit. Het origineel verscheen in 2003 en speelt zich in de verre toekomst op de planeet Hillys af, waar fotograaf Jade vermengd raakt in een machtsstrijd tussen de dictatoriale overheid, verzetsstrijders en de buitenaardse DomZ.

Over Ubisoft gesproken: in oktober gingen er geruchten over de eventuele verkoop van Ubisoft na tegenvallende resultaten van het bedrijf achter Assassin's Creed en Far Cry. Een van de mogelijkheden die naar het schijnt werd besproken, was dat het Chinese techbedrijf Tencent - de een na grootste aandeelhouder van Ubisoft - een meerderheidsbelang in Ubisoft zou nemen, waardoor het effectief de eigenaar zou worden. Eind vorige week bleek nog dat Tencent en Ubisoft blijkbaar in gesprek zijn om dit in gang te zetten, maar dat gesprekken stroef verlopen omdat Yves Guillemot en zijn familie - de grootste aandeelhouders van het bedrijf - de leiding over het bedrijf willen behouden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!