Update: Prince of Persia: The Lost Crown-makers zitten grotendeels op andere projecten
Nieuws

Update: Prince of Persia: The Lost Crown-makers zitten grotendeels op andere projecten

De game zou niet naar verwachtingen hebben verkocht

Update: Ubisoft heeft laten weten dat het merendeel van de mensen die aan Prince of Persia: The Lost Crown hebben gewerkt nu op andere projecten zitten.

Eerder vandaag gingen er geruchten dat het team binnen Ubisoft Montpellier dat verantwoordelijk was voor Prince of Persia: The Lost Crown opgeheven was. Ubisoft heeft inmiddels een statement afgegeven aan Eurogamer, waarin dit gedeeltelijk wordt bevestigd, al wordt er vooralsnog geen melding gemaakt van ontslagen.

"Prince of Persia: The Lost Crown is nu aan het einde van zijn post-release-planning gekomen na drie content-updates en een uitbreiding", aldus senior producent Abdelhal Elguess. "We richten ons nu op het beschikbaar stellen van de game aan meer spelers: recentelijk kwam het uit op Steam en aankomende winter komt de game naar Mac. De meeste mensen die aan de game hebben gewerkt, zijn nu op andere projecten gezet die baat hebben bij hun expertise."

Elguess geeft ook het volgende aan: "We weten dat spelers veel liefde voor dit merk hebben, en Ubisoft gaat met enthousiasme meer Prince of Persia-ervaringen in de toekomst uitbrengen."

Oorspronkelijk bericht:
Ubisoft zou het ontwikkeleteam achter het begin dit jaar uitgekomen Prince of Persia: The Lost Crown hebben opgeheven.

Dat claimt de Franse journalist Gautoz te hebben vernomen. Hij meldt dit in zijn YouTube-show, maar op gameforum ResetEra werd de informatie vertaald.

De metroidvania zou qua verkoop niet aan de verwachtingen van het bedrijf hebben voldaan. De ontwikkelaar heeft nog wel de tijd gekregen om dlc voor de game te maken, maar de beslissing dat er geen vervolg meer gemaakt mocht worden zou al een paar weken na release van de game gemaakt zijn. De ontwikkelaar heeft nog wel geprobeerd een vervolg voor te stellen.

Tot slot claimt Gautoz dat Ubisoft ook geen vervolg op The Lost Crown, omdat het management bang zou zijn dat de verkoop van een vervolg de verkoop van het origineel in de weg zou zitten. Ubisoft heeft bovenstaande geruchten op moment van schrijven overigens nog niet officieel bevestigd.

Prince of Persia: The Lost Crown werd ontwikkeld door een team binnen Ubisoft Montpellier, dat ook bekend is van de Rayman- en Beyond Good and Evil-spellen.

Prince of Persia: The Lost Crown is een metroidvania in een 2D-setting gebaseerd op de klassieke franchise. Spelers gaan in de game op zoek naar de ontvoerde prins Hassan. Het spel wordt qua gameplay vaak vergeleken met genregenoten als Hollow Knight en de Ori-games.

Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop gaf de game een 7,5: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!