Ubisoft stelt Skull and Bones en mogelijk ook Star Wars: Outlaws uit
Gamer.nl
Nieuws

Ubisoft stelt Skull and Bones en mogelijk ook Star Wars: Outlaws uit

Skull and Bones moet nu ergens in eerste kwartaal van 2024 verschijnen

Ubisoft heeft Skull and Bones wederom uitgesteld. Daarnaast is een andere grote game uitgesteld, al is officieel niet bekend om welk spel het gaat.

Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt bij het aankondigen van diens fiscale jaarcijfers. Skull and Bones is al sinds 2013 in ontwikkeling en werd in 2017 onthuld. Sindsdien is het spel al meermaals uitgesteld. De game staat nu gepland voor een release in de eerste drie maanden van 2024. Er wordt gespeculeerd dat Skull and Bones wel moet uitkomen, omdat het spel mede wordt gefinancierd door de overheid van Singapore, waar de game wordt ontwikkeld.

Ubisoft laat ook weten dat het een andere "grote game" uit heeft gesteld. Dit onbekende spel had ergens voor 31 maart 2024 uit moeten komen, maar dat is niet meer haalbaar. De game moet ergens in het volgende fiscale jaar uitkomen. Fans speculeren dat het om het eerder dit jaar aangekondigde Star Wars: Outlaws gaat, al is dit niet bevestigd. Ubisoft heeft publiekelijk altijd alleen een releasejaar van 2024 voor Outlaws aangehouden.

Ubisoft brengt dit fiscale jaar - oftewel tot 31 maart 2024 - nog de volgende games uit: Prince of Persia: The Lost Crown, Assassin's Creed Nexus VR, Avatar: Frontiers of Pandora, Just Dance 2024 en dus Skull and Bones. Ook moeten de free-to-play-games The Division Resurgence, XDefiant en Rainbow Six Mobile uitkomen.

Ubisoft heeft tot slot laten weten dat het plan om kosten te drukken inmiddels ruimschoots in werking is gezet. Men is strenger bij het uitzoeken van nieuwe aanwas en daardoor zijn er tussen september 2022 en september 2023 1300 minder mensen werkzaam bij het bedrijf. Het is niet duidelijk in hoeverre het om ontslagen en mensen die vrijwillig zijn vertrokken gaat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!