Ubisoft: 'Assassin's Creed Shadows en Ghost of Yotei kunnen beide goed verkopen'
Nieuws

Ubisoft: 'Assassin's Creed Shadows en Ghost of Yotei kunnen beide goed verkopen'

De twee spellen met het oude Japan als setting staan beiden gepland voor 2025

Ondanks dat de release van Assassin's Creed Shadows nu gepland staat in hetzelfde jaar als PlayStations Ghost of Yotei, heeft Ubisoft er vertrouwen in dat beide games goede verkoopcijfers er op na kunnen houden.

Gisterenavond werd aangekondigd dat Assassin's Creed Shadows, dat gepland stond voor release op 15 november dit jaar, is uitgesteld naar 14 februari 2025. Het bedrijf wil de kwaliteit van het spel bijschaven om een tegenvallende ontvangst en verkoopcijfers te vermijden, nadat Star Wars Outlaws eerder dit jaar niet aan de verwachtingen voldeed.

Het gevolg is echter wel dat de release van Shadows nu in hetzelfde jaar gepland staat als Ghost of Yotei, het vervolg op Ghost of Tsushima dat eerder deze week aangekondigd werd tijdens de State of Play. Beide games spelen zich in het oude Japan af. Ghost of Yotei heeft overigens nog geen precieze releasedatum.

Ubisofts Yves Guillemot maakt zich in ieder geval geen zorgen over het feit dat beide games in hetzelfde jaar uitkomen, zo liet hij weten tijdens een gesprek met investeerders (via VGC). "Ik denk dat er veel ruimte is voor games van hoge kwaliteit - deze twee games kunnen erg goed gaan verkopen."

Ook Frederick Duguet, de chief financial officier van Ubisoft, sprak zijn vertrouwen uit op het gebied van de kwaliteit van Shadows. "Qua concurrentie voor Assassin's Creed Shadows richten we ons op het leveren van een fantastische ervaring in de vorm van twee protagonisten, twee compleet verschillende gameplaystijlen, in de vorm van Yasuke en Naoe, in een setting in feodaal Japan dat erg aanlokkelijk moet zijn. Onze beslissing (om de game uit te stellen) draait geheel om er voor te zorgen dat we de ervaring perfectioneren en deze fantastische belofte naleven."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!