Tweede The Last of Us-seizoen bevat zeven afleveringen
Nieuws

Tweede The Last of Us-seizoen bevat zeven afleveringen

Makers sluiten een derde en vierde seizoen niet uit

Het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us telt zeven afleveringen.

Er gingen al geruchten begin dit jaar over de hoeveelheid afleveringen in het tweede seizoen toen naar buiten kwam wie als regisseurs waren aangesteld, maar nu hebben showrunners Craig Mazin en Neil Druckmann dit bevestigd in een interview met Deadline.

Volgens Mazin is de hoeveelheid afleveringen bepaald door een natuurlijk punt te vinden om het seizoen te laten eindigen. "Het materiaal voor een verhaal dat we uit The Last of Us: Part 2 halen is veel groter dan het verhaal uit de eerste game, dus we moesten zien uit te vogelen hoe we dat over meerdere seizoenen gingen vertellen. Je zoek dan naar natuurlijke plekken om het seizoen te eindigen. In dit seizoen voelde het alsof dat punt na zeven episodes kwam."

Het was al bekend dat het verhaal uit Part 2 meer dan één seizoen zou omvatten, maar voor het eerst meldt Mazin dat het naast een derde seizoen zelfs een vierde seizoen zou kunnen opleveren. "We denken niet dat we het verhaal in twee seizoenen (seizoen 2 en 3) kunnen vertellen, want we nemen onze tijd en kiezen interessante zijpaden, net zoals we in het eerste seizoen deden. We weten vrijwel zeker dat zolang we mensen aan het kijken houden en we meer televisie kunnen maken, seizoen drie een stuk groter wordt. En het verhaal kan een vierde seizoen vereisen."

Mazin legt uit waarom deze informatie nu naar buiten wordt gebracht: "We willen mensen geruststellen. Het tweede seizoen wordt iets korter, niet omdat we minder de tijd nemen om de verhalen te vertellen, maar juist omdat we meer tijd nemen. Het verhaal dat we vertellen is veel groter dan het eerste seizoen, er gebeurt meer, het is moeilijker om te produceren, maar we willen dat elke episode als een blockbusterfilm voelt." Hij sluit dan ook niet uit dat er enkele relatief lange episodes in het tweede seizoen zitten - dat was in het eerste seizoen ook al het geval.

Druckmann, die ook aan het hoofd van de ontwikkeling stond van de The Last of Us-games, verzekert dat het thema van de tweede game intact blijft in de serie. De eerste game draaide om liefde, terwijl de tweede game om wraak ging. "Specifieker: het zet het thema van het eerste seizoen voort, maar het is de andere kant van de munt, het nastreven van gerechtigheid ten alle kosten voor degenen waar je van houdt."

Volgens Mazin is het tweede seizoen niet korter geworden dan men eerst voor ogen had. "We willen kijkers geweldige seizoenen en 'arcs' geven, en HBO was hier fantastisch in. Ze lieten het aan ons over. We hoefde geen seizoenen te creëren gebaseerd op een artificieel aantal - we bepalen de lengte van de seizoenen gebaseerd op het verhaal en hoe we het vertellen."

Volgens Druckmann is de structuur van de serie heel belangrijk voor de makers. "Ons proces verliep als volgt: we schetsten meerdere seizoenen en gingen daarna de diepte in met het tweede seizoen. Om te herhalen wat Craig al zei: er is geen opvulling, alles dat er in zit is zo bedoeld. We hebben altijd een doel in het achterhoofd waar we naartoe werken, en lopen de boel op geen moment uit te rekken. Alles wordt gedaan om iets interessants over deze personages en thema's te vertellen."

Het tweede seizoen van The Last of Us moet ergens in 2025 op HBO verschijnen. Wanneer precies is op moment van schrijven nog niet bekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sunderfolk van Blizzard-oprichter komt in april uit
Nieuws

Sunderfolk van Blizzard-oprichter komt in april uit

Een soort tabletop rpg in gamevorm

Sunderfolk, de debuutgame van Dreamhaven, het bedrijf van Blizzard-medeoprichter Mike Morhaime, verschijnt op 23 april.

Sunderfolk is een tactische game geïnspireerd door tabletop rpg's die met smartphones wordt bestuurd. De game komt echter wel op consoles en pc uit - smartphones zijn puur de controllers en de televisie dient in feite als het speelbord.

Spelers bezoeken in het spel de Sunderlands, waar ze vechten tegen monsters en allerlei dierlijke personages ontmoeten. Gevechten zijn turn-based, waarbij spelers een deck aan kaarten hebben waarmee ze kunnen aanvallen. De gevechten spelen zich af in levels op een grid bestaande uit hexagonen.

Het geheel moet daarbij als een tabletop rpg aanvoelen, maar dan toegankelijker omdat iedereen het met een smartphone of tablet via een pc of console kan spelen. Daarbij is de game wel specifiek bedoeld voor lokale co-op, in feite net zoals echte tabletop rpg's.

Tussen missies door bezoeken spelers het stadje Arden. Dit dorpje kan van upgrades voorzien worden, er kan items en uitrusting bij winkeliers gekocht worden en er kunnen vriendschappen gesloten worden met bewoners, wat weer extra beloningen oplevert.

Sunderfolk verschijnt op 23 april voor pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch.

Dreamhaven is het bedrijf van Mike Morhaime, een van de oprichters van Blizzard. Hij werkte 28 jaar voor het bedrijf, maar vertrok en richtte in 2020 Dreamhaven op. Dit bedrijf bestaat uit twee ontwikkelteams die los van elkaar games ontwikkelen: Moonshot en Secret Door. Laatstgenoemde werkt aan Sunderfolk. Dit team wordt geleid door Chris Sigaty, die voorheen aan Hearthstone, Starcraft 2 en Heroes of the Storm heeft gewerkt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Destiny 2-cosmetics nu beschikbaar in Sea of Thieves
Nieuws

Destiny 2-cosmetics nu beschikbaar in Sea of Thieves

Een opvallende cross-over

Er zijn nu cosmetische items gebaseerd op Destiny 2 verkrijgbaar in Sea of Thieves.

Spelers kunnen met de Lightbearer-items hun schip en piratencrew uitrusten met items en uitrusting gebaseerd op Destiny 2. Denk bijvoorbeeld aan een outfit gebaseerd op de Drifter. In onderstaande video vallen de cosmetische items te bekijken.

Via de Pirate Emporium kunnen de items gekocht worden. De Lightbearer Big Bundle kost 4999 Ancient Coins - oftewel zo'n 40 tot 50 euro, afhankelijk van of men Game Pass heeft of niet.

De cross-over is opvallend, omdat Sea of Thieves een Microsoft-game betreft en Destiny 2-ontwikkelaar Bungie onderdeel uitmaakt van Sony. Tegelijkertijd is Sea of Thieves tegenwoordig ook verkrijgbaar op PlayStation 5.

Volgens Rare's Adam Park is de cross-over op het eerste gezicht misschien geen logische keuze, maar beide games bevatten een "crew-achtige" samenwerking. Ook de "opvallende iconografie, levendige grafische stijl en een mythische toon en schaal" van beide games zou een goede match zijn.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!