Twee nieuwe speelbare personages en dlc voor Payday 3 onthuld
Nieuws

Twee nieuwe speelbare personages en dlc voor Payday 3 onthuld

Game komt op 21 september uit op pc, PS5 en Xbox Series

Starbreeze heeft twee nieuwe speelbare personages voor Payday 3 onthuld. Ook is de roadmap van aankomende dlc voor de game aangekondigd.

Het gaat om twee vrouwelijke personages, Pearl en Joy. Zij zullen vanaf release van de game speelbaar zijn naast de vier gebruikelijke personages - Dallas, Hoxton, Wolf en Chains. Peal is een ervaren oplichter en infiltrator, terwijl Joy een getalenteerde hacker en beveiligingsexpert is.

Starbreeze heeft daarnaast laten weten dat er vier uitbreidingen voor de game in het eerste jaar uitkomen. Syntax Error verschijnt aankomende winter, Boys in Blue in de lente van 2024, The Land of the Free volgende zomer en Fear and Greed in de herfst van 2024. De uitbreidingen moeten onder andere nieuwe personages, vijanden, wapens, features en cosmetische items toevoegen, alsmede een 'upgrade naar Unreal Engine 5'.

Tijdens de Xbox Games Showcase eerder dit jaar werd aangekondigd dat Payday 3 op 21 september uitkomt. Het spel verschijnt op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc en komt ook naar Game Pass. Duidelijk is dat de game zich in New York City afspeelt, enkele jaren na Payday 2. Zoals gezegd keren Dallas, Hoxton, Chain en Wolf terug nadat ze hun criminele praktijken aan de wilgen hebben gehangen. Een open bèta is nog tot morgen speelbaar op Steam en Xbox Series.

Eerder dit jaar kondigde Starbreeze Studios ook aan dat Payday verfilmd gaat worden. Het werkt samen met het productiebedrijf Stockholm Syndrome. Het lijkt daarbij alsof het om een televisieserie kan gaan - de CEO van Stockholm Syndrome noemt recente series als The Witcher en The Last of Us als inspiratiebronnen.

Watch on YouTube
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!