Toekomstige Souls-games worden mogelijk niet door Hidetaka Miyazaki geregisseerd
Nieuws

Toekomstige Souls-games worden mogelijk niet door Hidetaka Miyazaki geregisseerd

Hij wil anderen de ruimte geven

De toekomstige games in de Souls-reeks van FromSoftware worden mogelijk niet door Hidetaka Miyazaki geregisseerd.

Dat vertelt hij zelf in een interview met IGN. Volgens Miyazaki is de kans groot dat FromSoftware de rol van regisseur gaat delegeren. "Ik denk dat het heel aannemelijk is dat we andere regisseurs zien in de toekomst. En als we dat doen wil ik volledig van mijn toezichthoudende rol afstappen en ze de volledige regie en controle over die projecten geven", vertelt hij.

Dark Souls 2 uit 2015 is tot nu toe de enige soulslike van FromSoftware die niet door Miyazaki is geregisseerd. Hij was destijds druk bezig met de ontwikkeling van Bloodborne. Volgens de regisseur pakte dat goed uit. "Over Dark Souls 2 gesproken, dat was een geweldig project voor ons. Zonder Dark Souls 2 hadden we niet veel van de connecties en ideeën gehad die de rest van de reeks hebben gedragen."

Waarom Miyazaki niet zelf de rol van regisseur op zich neemt, is niet duidelijk. FromSoftware heeft bovendien nog geen nieuwe soulslike aangekondigd. Op 21 juni komt wel de Elden Ring-uitbreiding Shadow of the Erdtree uit, geregisseerd door Miyazaki.

In hetzelfde interview onthult hij ook dat er - twee jaar na release - een nog onontdekt geheim in Elden Ring zit. "Het is de vraag wanneer en niet of iemand het gaat vinden, maar misschien ontbreekt er nog iets kleins", vertelt hij daarover. Hij omschrijft het als een "klein element". Meer details onthult hij niet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error