Toekomstige Final Fantasy-games krijgen mogelijk geen benummering
Nieuws

Toekomstige Final Fantasy-games krijgen mogelijk geen benummering

'Het is lastig qua marketing'

Square Enix zou in de toekomst wel eens kunnen stoppen met het zetten van een nummer achter Final Fantasy-titels.

Dat meldt Naoki Yoshida, de producent van het aankomende Final Fantasy 16, in een interview met GQ. Hij is daarbij vooral bang dat de cijfers nieuwe spelers kunnen afschrikken, aangezien velen niet weten dat elk FF-deel op zichzelf staat.

"Veel nieuwe spelers zullen het zien als een stripverhaal waar men vanaf het begin af aan moet lezen om te weten wat er speelt. Het is lastig qua marketing - bij elk nieuw deel moeten we melden dat het geen probleem is als je de vorige delen niet hebt gespeeld."

Yoshida werd vervolgens gevraagd of Square Enix overweegt om te stoppen met het plaatsen van cijfers achter de namen van de games. "Daar heb ik het met de topmannen over gehad. Misschien wordt het tijd dat we de cijfers weghalen van de namen. Denk bijvoorbeeld aan Final Fantasy 14. Een nieuwe speler denkt bijvoorbeeld 'waarom moet ik Final Fantasy 14 spelen als 16 uit is?' Waarom noemen we het niet gewoon Final Fantasy Online - halen we het cijfer weg, om het zo begrijpelijker te maken?" Hij geeft vervolgens aan dat het "aan degene is die de games ontwikkelt en de mensen die over de branding gaan" wat voor namen Final Fantasy 17 en 18 krijgen.

Final Fantasy 16 komt op 22 juni uit op PlayStation 5. De game is 'goud gegaan', wat betekent dat de ontwikkeling - buiten patches - min of meer is afgerond. Het spel belooft zich meer op actievolle gevechten te richten dan voorgaande delen uit de reeks. Eerder werd bekendgemaakt dat het ongeveer 35 uur duurt om het hoofdverhaal uit te spelen. De speelduur zou nog eens verdubbeld worden als men alle optionele content wilt voltooien.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Onaangekondigde Warhammer-actie-rpg zou eind vorig jaar zijn geannuleerd
Nieuws

Onaangekondigde Warhammer-actie-rpg zou eind vorig jaar zijn geannuleerd

Game werd ontwikkeld op Unreal Engine 5

Een onaangekondigde actie-rpg binnen het Warhammer-universum zou eind vorig jaar geannuleerd zijn.

Dat claimt MP1st te hebben achterhaald. De game in kwestie zou in ontwikkeling zijn geweest bij een rpg-studio genaamd Thought Pennies, en voormalige werknemers hebben inderdaad op hun LinkedIn-profielen gemeld dat ze aan een onaangekondigde Warhammer-game werkten. De game was schijnbaar sinds 2022 in ontwikkeling en werd op Unreal Engine 5 gemaakt.

Veel andere details over de game zijn er niet, maar het zou om een third-person actie-rpg met co-op-elementen gaan, inclusief "een cast aan unieke helden en speelstijlen" met zowel mêleegevechten als gevechten op afstand, gesitueerd in een "duistere fantasiewereld met monsterlijke vijanden".

Thought Pennies werd in 2020 opgericht door Tim Erns, die voorheen onder andere aan Star Wars-games heeft gewerkt. Zowel in 2023 als 2024 zou de studio zijn getroffen door ontslagrondes. De ontwikkeling van de game werd door een tekort aan werknemers gepauzeerd en uiteindelijk geannuleerd.

Aan Warhammer-games is er ondanks deze annulering geen gebrek. Zo kwam vorig jaar het goed ontvangen Warhammer 40K: Space Marine 2 uit en wordt er door Jackalyptic Games aan een mmo gebaseerd op de franchise gewerkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Respawns Star Wars-rts wordt mogelijk in april onthuld
Nieuws

Respawns Star Wars-rts wordt mogelijk in april onthuld

Tijdens Star Wars Celebration in Japan

De Star Wars-real-time strategygame van Respawn Entertainment en Bit Reactor wordt mogelijk in april onthuld.

De gameonderzoeker Bogorad222 meldt op social media dat de game ergens tussen 18 en 20 april 2025 uit de doeken wordt gedaan gedurende Star Wars Celebration in Japan. Er zou een trailer worden getoond.

Insider Gaming claimt daarbij voldoende bewijsmateriaal van Bogorad222 te hebben ontvangen om er van uit te gaan dat de persoon een betrouwbare bron heeft voor het brengen van het gerucht.

In januari 2022 werd aangekondigd dat Respawn aan drie Star Wars-games werkte. Naast het inmiddels uitgekomen Star Wars Jedi Survivor ging het om een first person shooter en een real-time strategygame. Hoewel Respawn de ontwikkeling begeleid, is Bit Reactor - bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars - de hoofdontwikkelaar. De shooter is inmiddels overigens geannuleerd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!