Toekomstige Final Fantasy-games krijgen mogelijk geen benummering
Nieuws

Toekomstige Final Fantasy-games krijgen mogelijk geen benummering

'Het is lastig qua marketing'

Square Enix zou in de toekomst wel eens kunnen stoppen met het zetten van een nummer achter Final Fantasy-titels.

Dat meldt Naoki Yoshida, de producent van het aankomende Final Fantasy 16, in een interview met GQ. Hij is daarbij vooral bang dat de cijfers nieuwe spelers kunnen afschrikken, aangezien velen niet weten dat elk FF-deel op zichzelf staat.

"Veel nieuwe spelers zullen het zien als een stripverhaal waar men vanaf het begin af aan moet lezen om te weten wat er speelt. Het is lastig qua marketing - bij elk nieuw deel moeten we melden dat het geen probleem is als je de vorige delen niet hebt gespeeld."

Yoshida werd vervolgens gevraagd of Square Enix overweegt om te stoppen met het plaatsen van cijfers achter de namen van de games. "Daar heb ik het met de topmannen over gehad. Misschien wordt het tijd dat we de cijfers weghalen van de namen. Denk bijvoorbeeld aan Final Fantasy 14. Een nieuwe speler denkt bijvoorbeeld 'waarom moet ik Final Fantasy 14 spelen als 16 uit is?' Waarom noemen we het niet gewoon Final Fantasy Online - halen we het cijfer weg, om het zo begrijpelijker te maken?" Hij geeft vervolgens aan dat het "aan degene is die de games ontwikkelt en de mensen die over de branding gaan" wat voor namen Final Fantasy 17 en 18 krijgen.

Final Fantasy 16 komt op 22 juni uit op PlayStation 5. De game is 'goud gegaan', wat betekent dat de ontwikkeling - buiten patches - min of meer is afgerond. Het spel belooft zich meer op actievolle gevechten te richten dan voorgaande delen uit de reeks. Eerder werd bekendgemaakt dat het ongeveer 35 uur duurt om het hoofdverhaal uit te spelen. De speelduur zou nog eens verdubbeld worden als men alle optionele content wilt voltooien.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo opent eerste pop-up store tijdens Dutch Comic Con
Nieuws

Nintendo opent eerste pop-up store tijdens Dutch Comic Con

Kopen maar!

Nintendo opent voor het eerst een pop-up store in Nederland.

De exclusieve winkel staat op 23 en 24 november op de Dutch Comic Con in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is de eerste keer dat Nintendo zo'n tijdelijke winkel in Nederland opent.

In de winkel kunnen Nintendo-fans exclusieve merchandise van populaire Nintendo-reeksen kopen. Nintendo zegt producten uit series als Super Mario, Pikmin, The Legend of Zelda, Splatoon en Animal Crossing op voorraad te hebben. Sommige van deze merchandise was eerder exclusief te koop bij de Nintendo-winkels in Tokyo en Osaka in Japan.

Naast de pop-up store heeft Nintendo ook een eigen stand op de beursvloer. Daar kunnen spelers Switch-games proberen, zoals The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, Super Mario Party Jamboree en Mario & Luigi: Brothership.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas sluit nieuwe overnames niet uit
Nieuws

Xbox-baas sluit nieuwe overnames niet uit

Vooral in Azië

Xbox-baas Phil Spencer sluit niet uit dat Microsoft nog meer studio's zal overnemen.

Volgens Spencer is het bedrijf vooral op zoek naar deals die 'geografische diversiteit' toevoegen, zoals studio's in Azië. Dat zegt hij in gesprek met Bloomberg. Hij geeft aan dat het kopen van een bedrijf in mobiele games meer titels zou toevoegen aan de lijst die Microsoft kreeg toen het Activision Blizzard kocht.

"We willen absoluut in de markt zijn, en als we teams en technologie vinden die iets toevoegen aan wat wij proberen te doen met gaming bij Microsoft, dan letten we absoluut op", zegt Spencer.

De Xbox-baas voegt eraan toe dat er op dit moment niet direct een deal op handen is. Ook zou het voorlopig niet om gigantische overnames gaan, omdat het bedrijf nog bezig is om de werknemers van Activision Blizzard goed in het bedrijf op te nemen.

Microsoft zou meer diversificatie in hun gameteams willen door meer naar China te krijgen, zegt Spencer. Het bedrijf heeft een nieuwe mobiele versie van Age of Empires gemaakt door samen te werken met Tencent. "Het is voor ons een goed gebied geweest om te leren van creatieve teams die een echt unieke vaardigheid hebben. De echte kans is om met creatieve teams in China samen te werken voor wereldwijde producten."

In het interview zei Spencer verder dat Microsoft aan prototypes voor een handheld werkt, maar dat het nog een paar jaar kan duren voor zo'n apparaat uitkomt. Ook zei hij dat er geen 'rode lijnen' bestaan rond Xbox-games die op andere platforms uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!