THQ Nordic biedt aan fysieke versie Alan Wake 2 te publiceren
Nieuws

THQ Nordic biedt aan fysieke versie Alan Wake 2 te publiceren

Bedrijf wil Remedy en Epic Games graag te hulp schieten

THQ Nordic heeft publiekelijk aan Remedy aangeboden een fysieke versie van Alan Wake 2 uit te geven.

De eerste gameplaybeelden van Alan Wake werden eerder deze week tijdens de PlayStation Showcase getoond. Toen werd ook aangekondigd dat het spel op 17 oktober uitkomt op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Een dag later liet ontwikkelaar Remedy echter weten dat er geen fysieke editie van het spel uitkomt - Alan Wake 2 verschijnt alleen digitaal.

THQ Nordic laat nu op Twitter weten dat ze graag helpen met het uitbrengen van de fysieke versie van Alan Wake 2, als Remedy en uitgever Epic Games daar open voor staan. Dat komt niet helemaal uit de lucht vallen; het bedrijf heeft de oorspronkelijke game ook fysiek op pc uitgebracht. Zover bekend hebben Remedy en Epic nog niet gereageerd op het aanbod van THQ Nordic, in ieder geval niet publiekelijk.

Door alleen een digitale versie uit te brengen, kan Remedy de prijs van het spel lager houden, zo werd geopperd. De game gaat 59,99 euro op consoles en 49,99 euro op pc kosten. "Veel spelers kopen alleen nog digitaal games. Je kunt een PS5 zonder diskdrive kopen en de Xbox Series S is ook alleen voor digitale games. Het is niet ongebruikelijk dat moderne games alleen digitaal beschikbaar worden gesteld."

Alan Wake 2 werd eind 2021 aangekondigd. De game komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en Epic Games Store. De eerste game verscheen in 2010. Hierin zoekt de titulaire schrijver in het dorpje Bright Falls naar zijn verdwenen vrouw. Ondertussen lijkt hij langzaam zijn verstand te verliezen. Andere games van Remedy zijn onder andere Control en Quantum Break.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!