The Lord of the Rings: Gollum-studio stopt met game-ontwikkeling
Bedrijf gaat zich alleen nog maar op uitgeven van games richten
Het Duitse Daedalic Entertainment stopt volledig met het ontwikkelen van games na de slechte ontvangst van The Lord of the Rings: Gollum.
Dat heeft het bedrijf laten weten in een statement. Alle games die in ontwikkeling waren, waaronder nog een game gebaseerd op The Lord of the Rings, worden geannuleerd. Daedalic zal zich vanaf heden alleen nog maar richten op het uitgeven van games die door andere studio's zijn ontwikkeld. Minstens 25 werknemers zullen hun baan verliezen door de wijziging in koers.
Afgelopen mei kwam The Lord of the Rings: Gollum uit na meerdere uitstellen. De game werd zeer negatief ontvangen door critici en spelers. Het groeide al snel uit tot de laagst scorende game van het jaar tot dusver op Metacritic.
Kort na de release verontschuldigde Daedalic zich voor de staat van de game: "We erkennen en vinden het verschrikkelijk jammer dat de game niet aan de verwachtingen voldoet die we zelf hebben gecreëerd. Accepteer alsjeblieft onze welgemeende excuses voor de teleurstelling die we hebben veroorzaakt."