The Lord of the Rings: Gollum-studio biedt verontschuldigingen aan
Nieuws

The Lord of the Rings: Gollum-studio biedt verontschuldigingen aan

Bedrijf lijkt ook aan een nieuwe LotR-game te werken

Ontwikkelaar Daedalic Entertainment heeft diens excuses aangeboden over de gebrekkige kwaliteit van het eerder deze week uitgekomen The Lord of the Rings: Gollum.

Eerder deze week bleek al dat The Lord of the Rings: Gollum de slechtst scorende game van het jaar tot dusver is. Daedalic heeft nu gereageerd op de negatieve reacties: "We erkennen en vinden het verschrikkelijk jammer dat de game niet aan de verwachtingen voldoet die we zelf hebben gecreëerd. Accepteer alsjeblieft onze welgemeende excuses voor de teleurstelling die we hebben veroorzaakt."

Het bedrijf zegt nu aan oplossingen voor diverse technische problemen te werken. "We gaan patches leveren die er voor zorgen dat jullie de volledige potentie van de game kunnen ervaren. Jullie passie als spelers blijft onze hoofdmotivatie voor onze drang om dingen recht te zetten."

Overigens heeft het er alle schijn van dat Daedalic Entertainment nog een game gebaseerd op The Lord of the Rings-franchise in ontwikkeling heeft. Het Duitse GamesWirtschaft meldt dat het een databestand van games die worden gesubsidieerd door de Duitse overheid heeft ingezien waarin dit wordt gemeld. De game zou op dit moment de projectnaam 'It's magic' hebben en de overheid zou 2,03 miljoen euro in het spel hebben geïnvesteerd.

The Lord of the Rings: Gollum werd meermaals uitgesteld en is nu verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De game wordt omschreven als een actie-avonturenspel, maar draait vooral om stealth en platform-gameplay. Onderdeel van het spel is ook Gollums conflict met zijn alter-ego Smeagol, en de speler heeft daar invloed op door de keuzes die hij of zij maakt in het spel.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!