The Lord of the Rings: Gollum-studio biedt verontschuldigingen aan
Gamer.nl
Nieuws

The Lord of the Rings: Gollum-studio biedt verontschuldigingen aan

Bedrijf lijkt ook aan een nieuwe LotR-game te werken

Ontwikkelaar Daedalic Entertainment heeft diens excuses aangeboden over de gebrekkige kwaliteit van het eerder deze week uitgekomen The Lord of the Rings: Gollum.

Eerder deze week bleek al dat The Lord of the Rings: Gollum de slechtst scorende game van het jaar tot dusver is. Daedalic heeft nu gereageerd op de negatieve reacties: "We erkennen en vinden het verschrikkelijk jammer dat de game niet aan de verwachtingen voldoet die we zelf hebben gecreëerd. Accepteer alsjeblieft onze welgemeende excuses voor de teleurstelling die we hebben veroorzaakt."

Het bedrijf zegt nu aan oplossingen voor diverse technische problemen te werken. "We gaan patches leveren die er voor zorgen dat jullie de volledige potentie van de game kunnen ervaren. Jullie passie als spelers blijft onze hoofdmotivatie voor onze drang om dingen recht te zetten."

Overigens heeft het er alle schijn van dat Daedalic Entertainment nog een game gebaseerd op The Lord of the Rings-franchise in ontwikkeling heeft. Het Duitse GamesWirtschaft meldt dat het een databestand van games die worden gesubsidieerd door de Duitse overheid heeft ingezien waarin dit wordt gemeld. De game zou op dit moment de projectnaam 'It's magic' hebben en de overheid zou 2,03 miljoen euro in het spel hebben geïnvesteerd.

The Lord of the Rings: Gollum werd meermaals uitgesteld en is nu verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De game wordt omschreven als een actie-avonturenspel, maar draait vooral om stealth en platform-gameplay. Onderdeel van het spel is ook Gollums conflict met zijn alter-ego Smeagol, en de speler heeft daar invloed op door de keuzes die hij of zij maakt in het spel.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe trailer van gratis Katana Zero-dlc uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe trailer van gratis Katana Zero-dlc uitgebracht

De belofte uit 2019 wordt nog steeds nagekomen

De dlc van de stijlvolle 2d actie-game Katana Zero komt er nog steeds aan en is nog steeds gratis, zo bevestigt ontwikkelaar Justin Stander - ook bekend als Askiisoft - middels een nieuwe trailer.

De beelden werden uitgebracht tijdens de Triple-i Initiative-livestream van gisteravond en zijn hieronder te bekijken. De trailer eindigt met de woorden “komt nog steeds, nog steeds gratis”, waarmee wordt herbevestigd dat spelers niets hoeven te betalen voor de dlc. De nieuwe content werd namelijk al in 2019 - een week nadat het spel uitkwam - aangekondigd. Een releasedatum voor de dlc is nog niet gegeven. 

In de trailer is gameplay van de nieuwe levels uit de dlc te zien, waaronder in nieuwe omgevingen buiten de stad waar het hoofdverhaal zich afspeelt. Ook is de soepele one-hit-kill-gameplay weer in volle glorie te zien, waar een aantal speciale vaardigheden aan toegevoegd zijn. Zo kan de naamloze samoerai nu schijnbaar een soort bal van elektriciteit naar voren schieten en een kleine afstand teleporteren.

Watch on YouTube

Stander heeft eerder aangegeven dat de nieuwe content bepaalde verhaallijnen uit de hoofd-game beëindigt en de wereld van Katana Zero verder uitdiept. Het verhaal wordt in de dlc niet afgemaakt, maar de ontwikkelaar weet wel al waar het uiteindelijk gaat eindigen. 

Katana Zero speelt zich af in een stad in de nabije toekomst, waarin de speler een naamloze samoerai bestuurt die moorden uitvoert voor een mysterieuze opdrachtgever. Het spel is momenteel beschikbaar op pc, mac, Xbox One en Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Battle royale-games dalen in populariteit'
Gamer.nl
Nieuws

'Battle royale-games dalen in populariteit'

Maar Fortnite blijft juist steeds meer speeluren claimen

Battle royale-games zouden het afgelopen jaar hebben ingeleverd qua populariteit.

Dat claimt onderzoeksorganisatie Newzoo in een onderzoek (via PC Gamer). Hoewel games als Fortnite en Call of Duty: Warzone nog steeds erg populair zijn, is er volgens het onderzoek een daling waarneembaar in het totaal aantal gespeelde uren binnen het genre.

Uit onderzoek in 37 prominente gamelanden (exclusief China en India) blijkt dat battle royale-games in 2021 19 procent van het totaal aantal speeluren besloegen. In 2023 en 2024 was dat nog maar 12 procent.

De uitzondering op de regel is Fortnite. Van alle battle royale-games werd in 2024 77 procent van het totaal aantal uren besteed aan die game, ten opzichte van 43 procent in 2021. Dat is ergens ook logisch, want dankzij speciale modi zoals Fortnite OG, Fortnite Festival en Lego Fortnite zijn er veel meer mogelijkheden bijgekomen om met de game bezig te zijn. Ondanks dat dit niet per se battle royale-modi zijn, lijkt Newzoo dit wel mee te rekenen als speeluren voor Fortnite en dus battle royale-games.

Uit het onderzoek van Newzoo blijkt ook dat het percentage aan pc-gamers met 3,9 procent is gestegen afgelopen jaar naar 907,5 miljoen mensen. Het aantal consolegamers steeg met 2,3 procent naar 629,5 miljoen spelers. Daarbij hebben pc-gamers weinig problemen met microtransacties: afgelopen jaar kwam 58 procent van alle omzet qua pc-games van microtransacties, een groei van 14 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Uit data van Newzoo blijkt ook dat shooters en rpg's meer speeluren dan voorheen claimen. De stijging qua speeltijd binnen laatstgenoemde genre heeft volgens het onderzoek te maken met de releases van enkele grote rpg's, als Baldur's Gate 3, Honkai: Star Rail en Diablo 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!