The Lord of the Rings: Gollum-studio biedt verontschuldigingen aan
Bedrijf lijkt ook aan een nieuwe LotR-game te werken
Ontwikkelaar Daedalic Entertainment heeft diens excuses aangeboden over de gebrekkige kwaliteit van het eerder deze week uitgekomen The Lord of the Rings: Gollum.
Eerder deze week bleek al dat The Lord of the Rings: Gollum de slechtst scorende game van het jaar tot dusver is. Daedalic heeft nu gereageerd op de negatieve reacties: "We erkennen en vinden het verschrikkelijk jammer dat de game niet aan de verwachtingen voldoet die we zelf hebben gecreëerd. Accepteer alsjeblieft onze welgemeende excuses voor de teleurstelling die we hebben veroorzaakt."
Het bedrijf zegt nu aan oplossingen voor diverse technische problemen te werken. "We gaan patches leveren die er voor zorgen dat jullie de volledige potentie van de game kunnen ervaren. Jullie passie als spelers blijft onze hoofdmotivatie voor onze drang om dingen recht te zetten."
Overigens heeft het er alle schijn van dat Daedalic Entertainment nog een game gebaseerd op The Lord of the Rings-franchise in ontwikkeling heeft. Het Duitse GamesWirtschaft meldt dat het een databestand van games die worden gesubsidieerd door de Duitse overheid heeft ingezien waarin dit wordt gemeld. De game zou op dit moment de projectnaam 'It's magic' hebben en de overheid zou 2,03 miljoen euro in het spel hebben geïnvesteerd.
The Lord of the Rings: Gollum werd meermaals uitgesteld en is nu verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De game wordt omschreven als een actie-avonturenspel, maar draait vooral om stealth en platform-gameplay. Onderdeel van het spel is ook Gollums conflict met zijn alter-ego Smeagol, en de speler heeft daar invloed op door de keuzes die hij of zij maakt in het spel.