The Last of Us Part 1 werd niet ‘mooi gemaakt om het mooi zijn’, aldus ontwikkelaars
Nieuws

The Last of Us Part 1 werd niet ‘mooi gemaakt om het mooi zijn’, aldus ontwikkelaars

Creative director Shaun Escayg en game director Matthew Gallant spreken in een interview over waarom The Last of Us Part 1 is gemaakt.

In gesprek met Polygon spreekt Shaun Escayg onder andere over de beoogde doelgroep van The Last of Us Part 1. Hij zegt dat de remake zowel voor oude als nieuwe spelers is gemaakt, en dat Naughty Dog het spel “behandelde als onze liefdesbrief aan de franchise”. Escayg zegt dat de ontwikkelaar “graag wilde dat spelers Part 1 en Part 2 achter elkaar kunnen spelen zonder een groot gat” ertussen, refererend naar technologische en grafische aspecten van de spellen.

“Het geheugen van de PlayStation 3 was erg moeilijke beperking om constant omheen te moeten werken. [..] De overgang naar Part 2 was een te grote kwaliteitssprong. Met het overbruggen van dat gat krijgen spelers echt een goed beginpunt voor de franchise.”

Wat betreft de gevechten wijst Matthew Gallant op de verbeteringen die zijn doorgevoerd op het gebied van artificiële intelligentie van de vijanden. Joels vaardigheden zijn wel grotendeels gelijk gebleven, maar de slimheid van de vijanden moet van de gevechten in Part 1 alsnog een andere ervaring maken. Onder andere omdat de gevechten, en het gedrag van de vijanden, minder volgens een script verlopen. “Ze zullen je van achteren aanvallen en uit hoeken komen die je niet verwacht.”

Ook hij refereert naar de beperkingen van de PlayStation 3: “Zo waren we continu vijanden achter de speler aan het despawnen, en nieuwe vijanden voor de speler aan het laten verschijnen, om zo de illusie van een groot gevecht in stand te houden. [..] In de remake hoefde dat niet altijd, en kunnen meerdere vijanden tegelijkertijd in leven zijn.”

Het moeilijkste aan het ontwikkelen van Part 1 is volgens Escayg “beheersing”. “Hoe beheersen we ons verlangen om gewoon overboord te gaan, en [in plaats daarvan] erg selectieve verbeteringen door te voeren? [..] We vergelijken alles met het origineel. ‘Maakt dit dit gevecht beter? Is het verkennen beter? Is deze cinematic beter, of leidt het af? Is dit mooi zijn om het mooi zijn?'”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Asus hint naar onthulling van pc-handheld met Xbox-branding
Nieuws

Asus hint naar onthulling van pc-handheld met Xbox-branding

De geruchten lijken te kloppen

Asus lijkt met een teaser trailer te hinten naar de aanstaande onthulling van een nieuwe pc-handheld met Xbox-branding.

Onlangs werd geclaimd dat Microsoft de handen ineen heeft geslagen met Asus voor 'Project Kennan', zoals de handheld die dit jaar schijnbaar moet verschijnen intern wordt genoemd. De handheld zou "een universele bibliotheek aan Xbox- en pc-games afspelen".

Asus heeft nu een teaser trailer online geplaatst waarin gehint wordt naar een nieuwe Asus ROG Ally-handheld. Hoewel er geen groot Xbox-logo in de trailer is te zien, is er op een gegeven moment wel een Xbox-achtige controller te zien. De grootste hint naar dat Xbox een vinger in de pap heeft, kwam echter na de plaatsing van de tweet: het X-kanaal van Xbox plaatste een emoji met de verdachte, zijwaarts kijkende oogjes, waarmee gehint lijkt te worden naar een mogelijke samenwerking.

Volgens de eerdere geruchten maakt de handheld deel uit van Microsofts plan om Xbox en Windows dichter naar elkaar toe te trekken - wat volgens geruchten ook de bedoeling zou zijn met de volgende Xbox-console. Het bedrijf zou dan ook aan een Xbox-user interface werken waarmee Xbox en Windows worden gecombineerd.

Daarbij zou dit vooral een tussenfase zijn - het is bekend dat Xbox aan een eigen handheld werkt. Het bedrijf gaf al aan dat deze nog enkele jaren op zich laat wachten - de laatste geruchten spreken van 2027.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fable-medeontwikkelaar Eidos Montreal ontslaat 75 werknemers
Nieuws

Fable-medeontwikkelaar Eidos Montreal ontslaat 75 werknemers

De studio helpt Playground Games bij de ontwikkeling van de fantasygame

75 werknemers van Eidos-Montreal - een van de studio's die aan de nieuwe Fable werkt - zijn ontslagen.

Dat kondigde het bedrijf, dat de hoofdontwikkelaar was van Marvel's Guardians of the Galaxy en ook meehielp aan (Shadow of the) Tomb Raider en Marvel's Avengers, gisteren aan.

"We hebben vandaag onze werknemers laten weten dat we afscheid nemen van tot wel 75 waardevolle collega's, aangezien een van onze opdrachten is beëindigd. Het heeft niets te maken met hun motivatie of skills, maar helaas hebben we niet de mogelijkheid om ze allen op bestaande projecten en services te zetten."

De ontwikkelaar laat weten dat het van plan is om te blijven werken aan huidige projecten die in ontwikkeling zijn. Een van die projecten is Fable - Eidos-Montreal helpt Playground Games mee aan de ontwikkeling van de nieuwe fantasygame. Onlangs werd aangekondigd dat Fable is uitgesteld naar 2026 - het is niet bekend of de ontslagronde daar aan gerelateerd is.

Eidos-Montreal maakt onderdeel uit van Embracer Group. Een andere Embracer-studio, Crystal Dynamics, ontsloeg afgelopen week al 17 mensen. Die studio werkt aan de nieuwe Tomb Raider en helpt The Initiative mee aan de ontwikkeling van Perfect Dark.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!