The Last of Us-multiplayergame heeft meer ontwikkeltijd nodig
Nieuws

The Last of Us-multiplayergame heeft meer ontwikkeltijd nodig

Naughty Dog werkt ook aan een nieuwe singleplayerervaring

Naughty Dog heeft een statement naar buiten gebracht waarin het meldt dat men meer tijd nodig heeft voor de ontwikkeling van de multiplayergame binnen de The Last of Us-franchise.

Op Twitter deelde Naughty Dog het statement. "We weten dat velen van jullie zitten te wachten op meer informatie over de The Last of Us-multiplayergame. We zijn enorm trots op het werk dat onze studio tot nu toe heeft verricht, maar tijdens de ontwikkeling beseften we ons dat het beter is voor de game als we er meer tijd aan besteden."

Een releasedatum voor de game was er nog niet, maar begin dit jaar gaf Naughty Dog aan dat we later in het jaar meer over het spel zouden horen. Veel gamers gingen er dan ook van uit dat er meer van getoond zou worden tijdens de PlayStation Showcase eerder deze week. Het lijkt er op dat Naughty Dog indirect reageert op mensen die teleurgesteld zijn dat de game daar niet werd getoond.

Bloomberg meldt van vier verschillende bronnen te hebben vernomen dat het spel "teruggeschaald is na een recentelijke evaluatie". Veel van de ontwikkelaars die aan het spel zouden werken, zouden inmiddels op andere projecten zijn gezet. Dit is echter niet door Naughty Dog bevestigd.

Naughty Dog herbevestigt in hun statement dat er ook een nieuwe singleplayergame in ontwikkeling is. "Ons team blijft werken aan het project, alsmede andere games in ontwikkeling, waaronder een gloednieuwe singleplayerervaring; we kijken er naar uit om binnenkort meer te delen."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error