Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game
De eigenaar van de Blade Runner-IP zou roet in het eten hebben gegooid
Supermassive Games had een nog onaangekondigde Blade Runner-game in ontwikkeling, maar die is inmiddels geannuleerd.
Dat onthult Insider Gaming. Het third-person-spel heette Blade Runner: Time To Live en richtte zich op cinematische situaties en de personages. In de game zouden spelers in de huid van de enige Blade Runner in 2065 kruipen, genaamd So-Lange, die "onverklaarbaar nog steeds in leven is ondanks zijn gelimiteerde levensduur".
Het spel, dat werd ontwikkeld door het team dat daarvoor aan The Quarry had gewerkt, had een singleplayercampagne van zo'n tien tot twaalf uur bevat, dat een "spannend verhaal zou vertellen waarin de filosofische thema's van Blade Runner met kinetische actie-adventure-gameplay zouden worden gecombineerd".
In de game zouden spelers jacht maken op Rev, de mysterieuze en meedogenloze leider van een ondergronds network aan replicants. Hoofdpersonage So-Lange zou echter worden verraden er alleen voor komen te staan in een enorm gewelddadige omgeving.
Het spel zou vier belangrijke gameplayelementen krijgen rondom stealth, gevechten, verkenning en onderzoek. Ook zou er een focus hebben gelegen op interactie met personages. Supermassive was van plan om de dialogen authentiek aan te laten voelen.
De pre-productie van het spel zou in september vorig jaar zijn gestart. Het was de bedoeling dat pre-productieperiode afgelopen maart om zou gaan in het testen van prototypes, maar zover is de ontwikkeling niet gekomen. De game had in september 2027 voor PlayStation 5, Xbox Series, pc, en de volgende generatie Xbox- en PlayStation-consoles moeten verschijnen.
De game zou zijn geannuleerd omdat Alcon Entertainment, de eigenaar van de rechten op Blade Runner, niet akkoord zou zijn gegaan. Een precieze reden hiervoor is niet bekend, maar de game zou eind vorig jaar definitief zijn geannuleerd.