Supermassive Games onthult horrorgame The Quarry
Nieuws

Supermassive Games onthult horrorgame The Quarry

Until Dawn-maker Supermassive Games en uitgever 2K onthullen een nieuwe horrorgame genaamd The Quarry.

Watch on YouTube

The Quarry komt op 10 juni uit voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X/S. Het verhaalgedreven spel volgt een groepje kampbegeleiders vanaf de laatste dag van hun zomerkamp. Wat een feestelijk einde van de zomer moet worden, krijgt een onverwachte en levensgevaarlijke wending.

In The Quarry kruipen spelers in de huid van alle negen kampbegeleiders en moeten zij keuzes maken die de loop van het verhaal beïnvloeden, vergelijkbaar met de The Dark Pictures Anthology-games van Supermassive. De cast bestaat uit onder andere David Arquette (Scream), Ariel Winter (Modern Family), Justice Smith (Jurassic World), Brenda Song (Dollface), Lance Henriksen (Aliens) en Lin Shaye (A Nightmare On Elm Street).

Multiplayer
Spelers kunnen het spel solo spelen, maar ook online samenwerken met maximaal zeven vrienden. Dan kijkt iedereen samen naar het verhaal en wordt er gestemd op de keuzes die gemaakt moeten worden. Console-multiplayer werkt alleen voor mensen die op dezelfde generatie Xbox- of PlayStation-console spelen.

The Quarry biedt ook couch-co-op, waarbij iedere speler een kampbegeleider kiest en zijn of haar keuzes maakt. Tevens is er een Movie Mode waarin überhaupt geen keuzes gemaakt hoeven te worden, waardoor het spel zich als film afspeelt.

Deluxe en Standard Edition
The Quarry verschijnt in twee versies: de Deluxe Edition en Standard Edition. Voor liefhebbers van extra bloederige horror zit er een ‘gorefest’-optie voor de Movie Mode in de Deluxe Edition. Ook kunnen bezitters van die editie met de Death Rewind-functie tot driemaal toe de dood van een speelbaar personage terugdraaien; normaal wordt die functie pas beschikbaar als de speler het spel volledig uitspeelt.

Bezitters van de Deluxe Edition krijgen ook een op de jaren ‘80 gebaseerd outfit-pakket, en kunnen kiezen uit drie verschillende filters: “8mm-stijl filmkorrel (Indie Horror), retro-videoband (‘80s Horror) of klassieke zwart-witcinematografie (Classic Horror)”. Die filters zijn ook beschikbaar als bonus voor mensen die The Quarry vooruitbestellen.

Het is voor het eerst dat 2K een interactief horrorverhaal als The Quarry uitbrengt. “The Quarry is een compleet ander soort game dan wat 2K in het verleden heeft uitgebracht”, zegt 2K-president David Ismailer in een persbericht. “We gaan de samenwerking aan omdat Supermassive Games simpelweg het best zijn in wat ze doen, en wij zijn grote fans van de studio. De kans om te werken met een van de grootste creatieve breinen in onze industrie komt niet vaak voor.”

The Quarry moet op 10 juni uitkomen voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X/S. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!