Suda51: 'Iedereen let teveel op Metacritic-gemiddeldes'
Gamer.nl
Nieuws

Suda51: 'Iedereen let teveel op Metacritic-gemiddeldes'

Er zou een standaard formule zijn om hogere gemiddeldes teweeg te brengen

Volgens Grasshopper Manufacture-baas Goici 'Suda51' Suda wordt er in de game-industrie teveel aandacht gegeven aan Metacritic-gemiddeldes.

Metacritic is een website waarop het gemiddelde van recensiecijfers van diverse mediaproducten, waaronder games en films, worden weergegeven. Ook de gamerecensies van Gamer.nl worden meegenomen in dat gemiddelde.

Games Industry interviewde onlangs Suda51 en Shinji Mikami, die samen ooit Shadows of the Damned ontwikkelden - waarvan op 31 oktober een remaster verschijnt. Suda liet zich uit over de aandacht die Metacritic hedendaags krijgt en het effect dat dit heeft op originaliteit binnen gameontwikkeling.

"Iedereen geeft veel te veel aandacht aan Metacritic-scores", aldus Suda. "We zijn nu zover dat er bijna een standaard formule is - als je een hoge Metacritic score wil halen, moet je op deze manier een game maken. Past je game niet binnen die formule en marketing, dan kost dat je punten op Metacritic."

Hij vervolgde: "Persoonlijk boeien de Metacritic-cijfers mij niet zoveel. Ik ben mij er niet echt van bewust. Voor ons is belangrijk dat we games uitbrengen die we willen uitbrengen, en dat de mensen waarvan we willen dat ze deze games spelen, ze daadwerkelijk spelen."

Shadows of the Damned verscheen in 2011 op PlayStation 3 en Xbox 360 en ontstond uit een samenwerking tussen Goichi Suda - bekend van onder andere No More Heroes - en Resident Evil-bedenker Shinji Mikami. De game wordt beschreven als een "punkrock-actiegame gecombineerd met een psychologische thriller" en draait om Garcia, een motorrijder en demonjager wiens ware liefde wordt ontvoerd door demonen. Hij moet zich een weg door de hel vechten.

De remaster heeft een 4K-resolutie op de systemen die dat ondersteunen, een New Game Plus-modus en nieuwe kostuums voor het hoofdpersonage. Shadows of the Damned: Hella Remastered komt op 31 oktober uit, gaat 24,99 euro kosten en komt beschikbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en Steam. Mensen die de digitale game reserveren ontvangen drie dagen eerder toegang tot het spel.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hier bekijk je de Oblivion Remastered-onthulling - Tijd, releasedatum en de geruchten op een rij
Gamer.nl
Nieuws

Hier bekijk je de Oblivion Remastered-onthulling - Tijd, releasedatum en de geruchten op een rij

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion bijna officieel uit de doeken.

De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt. De livestream is ook hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Er gaan al wekenlang geruchten rond dat Oblivion Remastered 'op ieder moment' uit kan komen middels een shadowdrop. De verwachting is dan ook dat de game tijdens of in ieder geval vlak na de presentatie beschikbaar wordt, gezien de geruchten al langer stellen dat het spel deze week nog beschikbaar moet worden.

Volgens eerdere geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Soulcalibur 2 voor Nintendo Switch Online op Switch 2 in actie te zien
Gamer.nl
Nieuws

Soulcalibur 2 voor Nintendo Switch Online op Switch 2 in actie te zien

De game is vanaf 5 juni speelbaar via Switch Online

Via de Nintendo Today-app heeft Nintendo nieuwe beelden getoond van Soulcalibur 2, dat straks speelbaar wordt via Nintendo Switch Online op Switch 2.

Toen de Switch 2-releasedatum en de eerste games onlangs uit de doeken werden gedaan, werd ook bekendgemaakt dat GameCube-games speelbaar worden via Nintendo Switch Online op de nieuwe Nintendo-console. Daar is ook een abonnement op het uitbreidingspakket voor nodig.

Wanneer de Switch 2 op 5 juni uitkomt, zullen er drie GameCube-games op de betreffende app staan: The Legend of Zelda: Wind Waker, F-Zero GX en Soulcalibur 2. Van die laatstgenoemde game zijn nu dus nieuwe beelden verschenen via Nintendo's app, die vervolgens op YouTube zijn geüpload.

De fighter Soulcalibur 2 verscheen oorspronkelijk in 2002 in de Japanse arcade en kwam een jaar later op consoles uit, waaronder op GameCube. Daarbij had elke consoleversie een ander exclusief personage - op de GameCube was dat Link uit de Zelda-reeks. Die is ook aanwezig in de versie voor Nintendo Switch Online.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!