Sucker Punch stopt met werken aan patches Ghost of Tsushima
Nieuws

Sucker Punch stopt met werken aan patches Ghost of Tsushima

Ontwikkelaar Sucker Punch bevestigt dat er na patch 2.18 niet gewerkt wordt aan een nieuwe patch voor Ghost of Tsushima.

Op de PlayStation Blog gaan de ontwikkelaars in op de details van de patch en bedanken ze tevens de fans voor de steun in de afgelopen twee jaar. “We willen de hele community gigantisch bedanken voor de ongelooflijke steun en de feedback die we kregen sinds launch”, aldus Sucker Punch.

“Toen Legends (de Ghost of Tsushima-uitbreiding, red.) in oktober 2020 uitkwam, verwachtten we nooit dat we anderhalf jaar later nog zo’n actieve community zouden hebben, en we kunnen niet dankbaarder zijn voor iedereen die erbij was op deze reis.”

De patch zelf is vooral gericht op de multiplayer Legends-spelmodus, maar er worden ook enkele fixes voor de singleplayer doorgevoerd. Zo is de Silk-inventaris van de New Game Plus-handelaar vergroot en zijn enkele dialoog- en cutscene-problemen opgelost. De volledige lijst met aanpassingen is te vinden op de PlayStation Blog.

Sucker Punch zegt dat er niet meer “actief gewerkt wordt” aan een nieuwe patch voor Ghost of Tsushima, maar de ontwikkelaars zullen feedback en (Twitter-)berichten in de gaten blijven houden om mogelijke grote bugs in de kiem te smoren. De ontwikkelaar heeft nog niet letterlijk gezegd dat er ook in de toekomst geen patches meer uit zullen komen voor Ghost of Tsushima.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!