Stellar Blade bevatte volgens regisseur expres lag tijdens het vechten
Nieuws

Stellar Blade bevatte volgens regisseur expres lag tijdens het vechten

Al lijkt het 'probleem' inmiddels grotendeels verholpen

De lag tijdens gevechten die volgens sommigen voelbaar was in Stellar Blade, ging volgens de regisseur van de game om een bewuste keuze.

Sommige journalisten en spelers maakten vlak voor en op release van de game melding van een kleine vertraging bij het uitvoeren van bepaalde bewegingen in Stellar Blade. Dit kon soms voor enige verwarring zorgen.

Aan 4Gamer (via Automaton) heeft regisseur Kim Hyung-tae onlangs laten weten dat dit een bewuste keuze was. "Er is in Stellar Blade ongeveer een halve seconde vertraging tussen het indrukken van een knop en het moment dat de skill op het scherm verschijnt. Deze lag kon niet nog korter worden gemaakt. We hebben er juist voor gezorgd dat de bewegingen van het personage niet direct wanneer er op een knop wordt gedrukt worden ingezet, omdat dit niet zou passen bij de animatiestijl van het spel. De skill wordt geactiveerd wanneer je op een knop drukt, maar de animatie van de beweging die daarbij hoort volgt daarna."

Erik Nusselder viel het ook op, zo blijkt uit deze quote uit zijn recensie: "Het lijkt alsof je in Stellar Blade net iets eerder moet pareren dan in genregenoten: niet óp het moment dat je wordt geraakt door een aanval, maar vlak daarvoor. Doorgewinterde souls-liefhebbers zullen hun interne timing dus iets aan moeten passen, en dat kan nog wel eens voor problemen zorgen in het heetst van de strijd."

Ondanks dat het om een bewuste keuze ging, lijkt het er op dat Shift Up dit inmiddels toch heeft aangepast met de day one-patch. Zoals in onderstaande tweet wordt gemeld, zou de timing van aanvallen en het pareren nu responsiever zijn. Stellar Blade is verkrijgbaar voor PlayStation 5.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!