Stellar Blade bevatte volgens regisseur expres lag tijdens het vechten
Nieuws

Stellar Blade bevatte volgens regisseur expres lag tijdens het vechten

Al lijkt het 'probleem' inmiddels grotendeels verholpen

De lag tijdens gevechten die volgens sommigen voelbaar was in Stellar Blade, ging volgens de regisseur van de game om een bewuste keuze.

Sommige journalisten en spelers maakten vlak voor en op release van de game melding van een kleine vertraging bij het uitvoeren van bepaalde bewegingen in Stellar Blade. Dit kon soms voor enige verwarring zorgen.

Aan 4Gamer (via Automaton) heeft regisseur Kim Hyung-tae onlangs laten weten dat dit een bewuste keuze was. "Er is in Stellar Blade ongeveer een halve seconde vertraging tussen het indrukken van een knop en het moment dat de skill op het scherm verschijnt. Deze lag kon niet nog korter worden gemaakt. We hebben er juist voor gezorgd dat de bewegingen van het personage niet direct wanneer er op een knop wordt gedrukt worden ingezet, omdat dit niet zou passen bij de animatiestijl van het spel. De skill wordt geactiveerd wanneer je op een knop drukt, maar de animatie van de beweging die daarbij hoort volgt daarna."

Erik Nusselder viel het ook op, zo blijkt uit deze quote uit zijn recensie: "Het lijkt alsof je in Stellar Blade net iets eerder moet pareren dan in genregenoten: niet óp het moment dat je wordt geraakt door een aanval, maar vlak daarvoor. Doorgewinterde souls-liefhebbers zullen hun interne timing dus iets aan moeten passen, en dat kan nog wel eens voor problemen zorgen in het heetst van de strijd."

Ondanks dat het om een bewuste keuze ging, lijkt het er op dat Shift Up dit inmiddels toch heeft aangepast met de day one-patch. Zoals in onderstaande tweet wordt gemeld, zou de timing van aanvallen en het pareren nu responsiever zijn. Stellar Blade is verkrijgbaar voor PlayStation 5.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Scifigame The Alters komt pas in eerste kwartaal van 2025 uit
Nieuws

Scifigame The Alters komt pas in eerste kwartaal van 2025 uit

Spel verschijnt op Xbox-consoles, pc, Game Pass en PS5

11 Bit Studios heeft de scifi-survivalgame The Alters uitgesteld: in plaats van dit jaar verschijnt het spel ergens in het eerste kwartaal van 2025.

11 Bit Studios-directeur Przemyslaw Marszal laat weten dat de extra tijd nodig is om er zeker van te zijn dat het spel geen tekortkomingen kent op release.

The Alters is een scifi-game waarin hoofdpersoon Jan Dolski als enige een crash op een buitenaardse planeet overleeft. In zijn eentje lukt het hem niet om de basis draaiende te houden, maar hij vindt een grondstof waarmee hij zichzelf kan klonen. De klonen zijn niet helemaal hetzelfde als hij: ze hebben ergens in zijn leven een andere keuze gemaakt, waardoor hun levensverhaal zich afsplitste van de 'echte' Jan.

The Alters komt naar Xbox Series X en S, Xbox One, pc (Steam, Epic Games Store, GOG, Microsoft Store), Xbox Game Pass en PlayStation 5. Hieronder is een eerder verschenen trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Populaire Switch-emulator Ryujinx offline op aanvraag van Nintendo
Nieuws

Populaire Switch-emulator Ryujinx offline op aanvraag van Nintendo

Ook YouTubers die beelden van geëmuleerde games plaatsen moeten oppassen

De populaire Switch-emulator Ryujinx is offline gehaald nadat Nintendo de maker van de emulator eerder deze week heeft benaderd.

Hoewel een officiële reden voor het offline halen van de emulator niet is gegeven, claimt een van de mensen die aan de emulator werkte dat hoofdontwikkelaar gdkchan afgelopen maandag een overeenkomst van Nintendo ontving.

Door die overeenkomst te tekenen, moest al het werk aan de emulator stop worden gezet en de volledige controle over de emulator worden weggegeven. Hoewel de rest van het team vooralsnog niet is verwittigd over wat er met de overeenkomst is gedaan, spreekt het feit dat de emulator nu niet meer te downloaden valt boekdelen.

De emulator kan dan ook niet meer via de officiële website worden gedownload. Ook de GitHub-pagina van Ryujinx is offline gehaald. Met Ryujinx konden mensen Switch-games op pc en pc-handhelds spelen. Er werd ondertussen ook aan een versie voor iOS en Android gewerkt.

Nintendo maakt dit jaar sowieso werk van het elimineren van emulators van diverse consoles van het bedrijf. Zo werden Citra en Yuzu afgelopen maart al offline gehaald nadat de maker schikte in een rechtszaak met Nintendo. Dit ging als een schokgolf door de emulator-scene, waarna diverse andere emulators offline werden gehaald.

Overigens blijft het niet bij Nintendo's strijd tegen emulators: het bedrijf gaat volgens diverse YouTubers ook achter mensen die beelden delen van geëmuleerde Nintendo-games aan. Populaire YouTuber Retro Game Corps, die retroconsoles waarmee games geëmuleerd kunnen worden recenseert, geeft aan dat Nintendo hem diverse 'copyright strikes' heeft gestuurd in verband met zijn video's.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe details over geannuleerde Halo-battle-royale-game gelekt
Nieuws

Nieuwe details over geannuleerde Halo-battle-royale-game gelekt

De game of modus zou inmiddels zijn geannuleerd

Er zijn nieuwe details gelekt over een mogelijke Halo-game binnen het battle royale-genre die hoogstwaarschijnlijk is geannuleerd.

Sinds 2022 gaan er al geruchten over het project, dat mogelijk als losstaande game uit had moeten komen of als modus aan Halo Infinite had moeten worden toegevoegd. Begin dit jaar gingen er vervolgens geruchten dat het project inmiddels was geannuleerd.

YouTuber Rebs Gaming claimt met een voormalige ontwikkelaar van het project te hebben gepraat, en deelt deze info in onderstaande video. Het project, dat intern eerst bekendstond als Project Tatanka en daarna als Project Ekhert, zou zijn geannuleerd vanwege een focus op het volgende hoofddeel in de Halo-reeks en vanwege de afnemende populariteit van het battle royale-genre.

Volgens de YouTuber hield ontwikkelaar 343 Industries wekelijks speeltests met de game. Spelers zouden via de ODST-pods op een map op de Zeta Halo-ring worden gedropt, welke uit meerdere fragmenten zou bestaan. Spelers zouden op deze map verschillende items en schilden kunnen oppakken en diverse 'minimissies' kunnen klaren. Gedurende potjes zouden Pelicans over de map vliegen en voertuigen zoals Warthogs en Falcons droppen.

Officieel is er nooit een battle royale-game binnen de Halo-franchise aangekondigd, dus al het bovenstaande is dan ook niet officieel bevestigd. Begin dit jaar bleek al uit diverse LinkedIn-profielen dat de nieuwe Halo waarschijnlijk al minstens sinds 2022 in ontwikkeling is.

Vorig jaar vielen er ontslagen bij Microsoft, waaronder bij 343 Industries. Studiohoofd Pierre Hintze verzekerde fans kort daarna dat men bij 343 aan de Halo-reeks blijft werken. "343 Industries blijft doorgaan met het ontwikkelen van Halo, nu en in de toekomst, waaronder epische verhalen, multiplayer en meer dan de dingen die Halo geweldig maken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!