Stellar Blade bevatte volgens regisseur expres lag tijdens het vechten
Nieuws

Stellar Blade bevatte volgens regisseur expres lag tijdens het vechten

Al lijkt het 'probleem' inmiddels grotendeels verholpen

De lag tijdens gevechten die volgens sommigen voelbaar was in Stellar Blade, ging volgens de regisseur van de game om een bewuste keuze.

Sommige journalisten en spelers maakten vlak voor en op release van de game melding van een kleine vertraging bij het uitvoeren van bepaalde bewegingen in Stellar Blade. Dit kon soms voor enige verwarring zorgen.

Aan 4Gamer (via Automaton) heeft regisseur Kim Hyung-tae onlangs laten weten dat dit een bewuste keuze was. "Er is in Stellar Blade ongeveer een halve seconde vertraging tussen het indrukken van een knop en het moment dat de skill op het scherm verschijnt. Deze lag kon niet nog korter worden gemaakt. We hebben er juist voor gezorgd dat de bewegingen van het personage niet direct wanneer er op een knop wordt gedrukt worden ingezet, omdat dit niet zou passen bij de animatiestijl van het spel. De skill wordt geactiveerd wanneer je op een knop drukt, maar de animatie van de beweging die daarbij hoort volgt daarna."

Erik Nusselder viel het ook op, zo blijkt uit deze quote uit zijn recensie: "Het lijkt alsof je in Stellar Blade net iets eerder moet pareren dan in genregenoten: niet óp het moment dat je wordt geraakt door een aanval, maar vlak daarvoor. Doorgewinterde souls-liefhebbers zullen hun interne timing dus iets aan moeten passen, en dat kan nog wel eens voor problemen zorgen in het heetst van de strijd."

Ondanks dat het om een bewuste keuze ging, lijkt het er op dat Shift Up dit inmiddels toch heeft aangepast met de day one-patch. Zoals in onderstaande tweet wordt gemeld, zou de timing van aanvallen en het pareren nu responsiever zijn. Stellar Blade is verkrijgbaar voor PlayStation 5.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!