Stellar Blade bevatte volgens regisseur expres lag tijdens het vechten
Al lijkt het 'probleem' inmiddels grotendeels verholpen
De lag tijdens gevechten die volgens sommigen voelbaar was in Stellar Blade, ging volgens de regisseur van de game om een bewuste keuze.
Sommige journalisten en spelers maakten vlak voor en op release van de game melding van een kleine vertraging bij het uitvoeren van bepaalde bewegingen in Stellar Blade. Dit kon soms voor enige verwarring zorgen.
Aan 4Gamer (via Automaton) heeft regisseur Kim Hyung-tae onlangs laten weten dat dit een bewuste keuze was. "Er is in Stellar Blade ongeveer een halve seconde vertraging tussen het indrukken van een knop en het moment dat de skill op het scherm verschijnt. Deze lag kon niet nog korter worden gemaakt. We hebben er juist voor gezorgd dat de bewegingen van het personage niet direct wanneer er op een knop wordt gedrukt worden ingezet, omdat dit niet zou passen bij de animatiestijl van het spel. De skill wordt geactiveerd wanneer je op een knop drukt, maar de animatie van de beweging die daarbij hoort volgt daarna."
Erik Nusselder viel het ook op, zo blijkt uit deze quote uit zijn recensie: "Het lijkt alsof je in Stellar Blade net iets eerder moet pareren dan in genregenoten: niet óp het moment dat je wordt geraakt door een aanval, maar vlak daarvoor. Doorgewinterde souls-liefhebbers zullen hun interne timing dus iets aan moeten passen, en dat kan nog wel eens voor problemen zorgen in het heetst van de strijd."
Ondanks dat het om een bewuste keuze ging, lijkt het er op dat Shift Up dit inmiddels toch heeft aangepast met de day one-patch. Zoals in onderstaande tweet wordt gemeld, zou de timing van aanvallen en het pareren nu responsiever zijn. Stellar Blade is verkrijgbaar voor PlayStation 5.